Avatar billede cremebollen Juniormester
23. juli 2016 - 12:04 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Abonnement kun til mobilepay

Hejsa
Er der nogen der kan fortælle mig, hvilket mobilabonnement der passer til en mobiltelefon der kun skal bruges til Mobilpay. Jeg har en butik hvor telefonen skal blive i butikken, også når jeg ikke selv er i butikken.

Er det et taletidskort eller andet?????
23. juli 2016 - 12:59 #1
Hej,

Så længe du kan gennemføre mobilepay registreringsprocessen på mobilen burde ethvert abonnement være i orden - så længe man kan SMS'e til mobilen på et alm. telefonnummer.

Mvh. Maya
23. juli 2016 - 13:01 #2
Altså er ethvert abonnement i orden - så længe man kan SMS'e til mobilen på et alm. telefonnummer.
Avatar billede claes57 Ekspert
23. juli 2016 - 13:18 #3
Du skal ret sikkert have et 'kendt' nummer, dvs ikke taletidskort. Banken skal jo vide, at du er dig. Men ellers, så er der billige helt uden taletid (dvs du bon'es pr minut, men du ringer jo ikke).
Avatar billede claes57 Ekspert
23. juli 2016 - 13:20 #4
23. juli 2016 - 13:25 #5
Lebara er helt gratis. Man betaler kun for forbrug:
https://www.lebara.dk/numberportin?isoCode=da_DK&page=chooseNum
Avatar billede claes57 Ekspert
23. juli 2016 - 14:02 #6
Maya, jeg kan kun se, at simkortet er gratis. Og så er der pakker, som udløber efter 30 dage.
23. juli 2016 - 14:23 #7
#6 Jeg har selv brugt det til et lignende formål, hvor jeg bare skulle kunne modtage - og ikke sende.

Derudover tror jeg man kan nøjes med at tanke op et beløb efter behov - uden pakke. Jeg tror det er værd at prøve af.
Avatar billede store-morten Ekspert
23. juli 2016 - 15:16 #8
Hvad skal der til, for at du kan tilmelde dig?
For at tilmelde dig, skal du have
? en mobil enhed (f.eks. smartphone eller tablet) og downloade MobilePay i
App Store, Windows Store eller Google Play
? et dansk mobilnummer
? et dansk kreditkort eller debetkort. Kortet skal være udstedt til dig.
Du kan se de kort, vi for tiden accepterer, på www.mobilepay.dk
? en dansk bankkonto i dit navn
? en mailadresse.
Avatar billede store-morten Ekspert
23. juli 2016 - 15:20 #9
Hvis du har hemmelig adresse og endnu ikke har identificeret dig i MobilePay-appen, kan du aktivere dit kort ved at ringe til Danske Bank på 45 144 447.
http://www.mobilepay.dk/da-dk/funktioner/Pages/betal-i-netbutikker-privat.aspx

Betingelser for MobilePay
by Danske Bank:
https://www.danskebank.dk/PDF/PRISER-VILKAAR-FAKTAARK/Netbank-og-selvbetjening/Betingelser-for-MobilePay.pdf
Avatar billede cremebollen Juniormester
25. juli 2016 - 16:51 #10
Jeg takker mange gange for jeres forslag.

Men Maya jeg syntes der står at det kun er til private hos Lebara??

Som jeg ser det, kræver det at man har et abonnement, man kan sende sms til. Så skal jeg vil bare tage det billigste.
25. juli 2016 - 23:22 #11
Du har ret:"Lebara Mobile tilbyder vores produkter og services udelukkende til brug af privatpersoner, dvs. ikke til kommerciel eller erhvervsbrug". Beklager jeg overså det. Så er CBB fint nok. Der findes sikkert også andre - men 19,- om måneden klare du nok :-) Så det var et godt bud fra @claes57