Avatar billede Leif Elsborg Novice
23. juli 2016 - 14:12 Der er 3 kommentarer

Forskellige mailprogrammer

Hej

Jeg har et setup, hvor jeg bruger forskellige mailprogrammer både på dabsk og engelsk

MAC der bruger jeg mac mail som er på engelsk

PC outlook 2016 på dansk

Iphonetelefon mail+ for outlook

Jeg bruger Imap på min mailserver

Nu er mit ønske at jeg bruger de samme mapper på serveren til sendt post, arkiv og slettet post

Det kan jeg ikke få til at virke

Jeg kan godt få de forskellige enheder til at gemme på serveren, men det bliver i hver deres mappe. Mappen bliver åbenbart oprettet af mailprogrammet, og oprettes med en titel som svarer til sprogversionen

Har jeg nogen mulighed for at påvirke disse mappenavne så de forskellige mailprogrammer bruger den samme

Jeg bruger forskellige mailprogrammer på mac og iphone for ikke at blande privat og arbejdsmail sammen

med venlig hilsen
Leif
24. juli 2016 - 00:18 #1
Hej Leif,

Jeg tænker du kan finde lidt hjælp her til at få Outlook og Mac mail på rette vej, og tænker det også må være muligt at gøre noget lignende med Mail+ for Outlook.

Til Outlook:
https://support.office.com/en-us/article/Choose-which-IMAP-account-folders-appear-in-Outlook-32103602-a568-4499-9d25-54fe236aee6a

Mac mail:
http://www.inmotionhosting.com/support/email/email-client-setup/subscribe-imap-email

Mvh. Maya
Avatar billede Leif Elsborg Novice
24. juli 2016 - 15:32 #2
Hej Maya

Tak for tips, det fungerer dog ikke helt. Jeg kan ikke ændre det navn på mappen som programmet åbentbart selv definerer

Problemet er ikke større end jeg kan leve med det !

mvh. Leif
24. juli 2016 - 15:42 #3
Ok. Beklager. Løsningen var også kun helt god, hvis jeg havde en evt. opskrift til alle enhederne.