Avatar billede ingeman Juniormester
23. juli 2016 - 17:45 Der er 4 kommentarer

SR Remove Restore Point

Et Vbs script der fjerne Restore Point's ældrer end 14 dage i Windows 8 - windows 10
Avatar billede claes57 Ekspert
24. juli 2016 - 12:08 #1
jeg har fundet et script, der viser alle restore-points - den må du kunne lave om til at tjekke på dato, og slette (jeg ville så lave to loops, et, der tjekker datoen på nyeste, og næste loop, der kun sletter hvis 1)ældre end nyeste 2)ældre end 14 dage.
Så vil du altid have mindst et RP tilbage.
------
' List All Existing Restore Points

Set dtmConvertedDate = CreateObject("WbemScripting.SWbemDateTime")

strComputer = "."
Set objWMIService = GetObject("winmgmts:" _
& "{impersonationLevel=impersonate}!\\" & strComputer & "\root\default")

Set colItems = objWMIService.ExecQuery("Select * from SystemRestore")
If colItems.Count = 0 Then
WScript.Echo "No restore point in system."
Else
For Each objItem in colItems
Wscript.Echo "Name: " & objItem.Description
Wscript.Echo "Number: " & objItem.SequenceNumber
Select Case objItem.RestorePointType
Case 0 strRestoreType = "Application installation"
Case 1 strRestoreType = "Application uninstall"
Case 6 strRestoreType = "Restore"
Case 7 strRestoreType = "Checkpoint"
Case 10 strRestoreType = "Device drive installation"
Case 11 strRestoreType = "First run"
Case 12 strRestoreType = "Modify settings"
Case 13 strRestoreType = "Cancelled operation"
Case 14 strRestoreType = "Backup recovery"
Case Else strRestoreType = "Unknown"
End Select
Wscript.Echo "Restore Point Type: " & strRestoreType

dtmConvertedDate.Value = objItem.CreationTime
dtmCreationTime = dtmConvertedDate.GetVarDate
Wscript.Echo "Time: " & dtmCreationTime
Next
End If
Avatar billede ingeman Juniormester
24. juli 2016 - 12:45 #2
Ovenstående har jeg set ude på nettet - men hvordan sletter man et specifikt RestorePoint ud af ex. antal ?
Avatar billede claes57 Ekspert
24. juli 2016 - 15:58 #3
jeg har ikke kunne finde en .delete ting. Et muligt alternativ er, at deaktivere restorepoints, aktivere igen, og oprette et nyt. Disse 3 opgaver kan løses via et script.
Avatar billede Slettet bruger
25. juli 2016 - 07:48 #4
Du kan prøve at tage vejen med vssadmin - den kan vise og slette restore points
http://www.ghacks.net/2012/10/05/manage-system-restore-from-the-command-line/