Avatar billede Slettet bruger
23. juli 2016 - 18:01 Der er 24 kommentarer og
3 løsninger

Kan ikke finde min harddisk på min computer

Jeg sad og prøvede at installere Linux på et USB stik og kom til ved et uheld til at installere det på min data harddisk og nu kan min komputer ikke finde den, og kan heller ik finde den i diskmaneger, hvad skal jeg gøre???
Avatar billede poko1 Ekspert
23. juli 2016 - 18:31 #1
Kan du se den i Commandoprompten ?
https://billedeupload.dk/?v=0SbOq.jpg
Avatar billede Slettet bruger
24. juli 2016 - 09:25 #2
Nej, DSV
Avatar billede poko1 Ekspert
24. juli 2016 - 14:00 #3
Hvis u ikke ser den disk med dette værktøj skal du nok koncentrere dig om tilslutningen!
https://billedeupload.dk/?v=qQPV.jpg
Avatar billede Slettet bruger
24. juli 2016 - 14:30 #4
Problemet er min komputer kan ikke finde min harddisk nogle steder, og så er spørgsmålet om hvordan jeg finder den igen...
Avatar billede poko1 Ekspert
24. juli 2016 - 15:51 #5
Hvordan er den tilsluttet Hvis den sidder internt i Pc  og kablingen er korrekt så er den defekt!
Avatar billede Slettet bruger
24. juli 2016 - 16:10 #6
Kan den ikkeredes?
Avatar billede poko1 Ekspert
24. juli 2016 - 16:30 #7
Det er der jo ingen der kan svare på da du jo ikke svarer på spørgsmålet om hvordan den er tilsluttet!
Avatar billede Slettet bruger
24. juli 2016 - 18:10 #8
Jeg er ikke så god til computere der sidder to stik i den
Avatar billede poko1 Ekspert
24. juli 2016 - 18:39 #9
Avatar billede Slettet bruger
24. juli 2016 - 21:08 #10
Den sidder inde i pc'en
Avatar billede poko1 Ekspert
24. juli 2016 - 21:28 #11
og der sidder 2 Harddiske?
Avatar billede Slettet bruger
24. juli 2016 - 23:33 #12
Ja, Præsis
Avatar billede poko1 Ekspert
25. juli 2016 - 06:18 #13
Hvis sttikkene ellers er sat i og du ikke kan se disken i Kommandoprompten eller i Diskmenageren så er jeg bange for at den er defekt.
https://billedeupload.dk/?v=6kER.jpg

https://billedeupload.dk/?v=zaVyl.jpg
Avatar billede Slettet bruger
25. juli 2016 - 08:12 #14
Kan man ikke gøre noget
Avatar billede poko1 Ekspert
25. juli 2016 - 11:05 #15
Hvis de ting jeg har vist dig ikke viser disken så er svaret NEJ!
Avatar billede Uvanga Ekspert
25. juli 2016 - 11:41 #16
Har du prøvet at se i Stifinder, om der er en C:  ??
Avatar billede Slettet bruger
25. juli 2016 - 11:57 #17
Hvis du har prøvet at installere Linux på din HDD er det sandsynligt at du har formatered din disk - som regel bør du kunne se din disk i Diskmanageren - det er den disk som ikke får en bogstav (og som måske heller ikke viser partitioner)
du kan prøve at kigge på dette tool:
http://www.diskinternals.com/linux-reader/
Med den kan du kigge på selve Linux-systemet - og herfra kan du også trække filer ud fra din Linux-installation
Dog skal du være opmerksom på, at det stadigvæk er Windows som skal se din HDD i Diskmanageren.
Du kan også prøve at tage begge stikke fra din første Harddisk ud (pcen skal være slukket) og så boote op på disk nr.2 -> så ved du om ikke andet at den stadigvæk virker (i dette tilfælde booter du blot op på din Linux-system)
Men jeg går ud fra, at når du har formateret disken, så er alt data væk og overskrevet med Linux (især fordi det nu er en anden Formateringssystem)
Avatar billede Slettet bruger
25. juli 2016 - 16:07 #18
Kan man ikke gå ned i en butik og få den lavet?
Avatar billede poko1 Ekspert
25. juli 2016 - 17:18 #19
Hjalp # 18 Dig??
Avatar billede Slettet bruger
25. juli 2016 - 20:47 #20
Har ik prøvet i nu, men kan man ikke tage den ned til en butik?
Avatar billede poko1 Ekspert
25. juli 2016 - 20:52 #21
Jeg kan forsikre dig for at hvis din HD var ok så ville du have kunnet se den med mine anvisnnger så jeg forstår ikke at du kan markere #18 som en løsning!!!!!!
Avatar billede Slettet bruger
25. juli 2016 - 21:00 #22
Det var en fejl
Avatar billede Slettet bruger
26. juli 2016 - 07:09 #23
selvfølgelig kan du få den lavet i en butik - du skal dog betale for det (bare at du ikke bliver overrasket)
Avatar billede Slettet bruger
26. juli 2016 - 11:14 #24
Okay, hvad koster det cirka, og kan de få slette ting tilbage på den?
Avatar billede Slettet bruger
26. juli 2016 - 13:56 #25
Det kan jeg ikke fortælle - afhænger hvad der er galt med disken - og hvis det er mega vigtig at tingene kommer tilbage fra din disk, så kan du (eller butikken) sende disken til sverige hvor der sidder en datarecoveryfirma som åbner din harddisk og læser data fra selve diskene - men det er dyrt (og tager en del tid)
Avatar billede Slettet bruger
26. juli 2016 - 14:11 #26
Tak for hjælpen
Avatar billede Slettet bruger
26. juli 2016 - 14:16 #27
Hvis disken findes og er i orden, kan den ses i dette gratis program.
http://www.minitool.com/partition-manager/partition-wizard-home.html