Avatar billede Jens Pavia Lennert Praktikant
24. juli 2016 - 20:23 Der er 12 kommentarer

pc ændret under tyveri

Jeg har en bærbar, der lige har været stjålet. Den har win10 med adgangskode.
Nu har jeg fået den tilbage, men tyven har ændret et eller andet på den så den starter med en anden side hvor, hvor der står login og den kender jeg ikke koden til. Jeg kan ikke komme ind i bios og den loader slet ikke windows.
Hvad kan han have gjort ved den?
Er der noget jeg kan gøre?
Har det mon været umuligt at komme ind i Pc'en uden at kunne passwordet?
Mon alle mine filer stadig ligger på harddisken?
Mvh. Jens
Avatar billede 220661 Ekspert
24. juli 2016 - 20:27 #1
Hej Jens.
Hvis der slet ikke kommer et startbillede op med bios, kan jeg frygte at der er lagt et bios password på.
Hvad hedder din pc, og kan du huske hvilken bios der er på den?
Avatar billede 220661 Ekspert
24. juli 2016 - 20:30 #2
Hvis du skruer bundpladen af den, kan du så komme til det lille bios batteri? Hvis dette er muligt så prøv at fjerne det i ca 15 minutter, sammen med selve batteriet. Hold gerne start knappen nede et par gange et stykke tid så bundkortet aflades helt.
Prøv herefter at koble strømmen på igen og forsøg opstart af pc.
Avatar billede 220661 Ekspert
24. juli 2016 - 20:32 #3
et sådant batteri ser sådan ud på en stationær http://www.techsupportforum.com/forums/attachment.php?attachmentid=168858&d=1397073649 og kan være udført lidt anderledes på en bærbar. Men det er der et sted. Desværre er det nogle gange gemt væk i en bærbar, så den skal skilles mere ad for at finde det.
Avatar billede 220661 Ekspert
24. juli 2016 - 20:45 #4
Hvilket mærke er din bærbar, og model nr.?
Avatar billede 220661 Ekspert
24. juli 2016 - 20:48 #5
Denne side her kan måske også være en mulighed:
http://www.wikihow.com/Clear-BIOS-Password
Åbnede en bærbar med metode 3 der vises i linket
Avatar billede 220661 Ekspert
24. juli 2016 - 20:52 #6
Hvis #5 åbner for bios så computeren kan komme videre, så husk du skal ind i bios og deaktivere at der skal være kode på bios.
Avatar billede poko1 Ekspert
24. juli 2016 - 22:11 #7
Hvis det er en nyere Bærbar skal du kontakte forhandleren.
der er ingen Bios batteri i nyere bærbare.
jeg har for en bekendt fornyligt fået en SONY VAIO åbnet det kostede $40
de sender en kode til at komme i bios med.
Avatar billede Jens Pavia Lennert Praktikant
25. juli 2016 - 13:21 #8
Jeg har en ASUS UX32L. Jeg har prøvet det med at fjerne bundpladen i dag, men kan ikke se noget batteri.
Har prøvet den med at trykke ALT+R men datoen er forkert ifht, koden.
Avatar billede Jens Pavia Lennert Praktikant
25. juli 2016 - 14:01 #9
Jeg prøvede også da jeg nu havde den åben  at pille hdd ud og sætte den i en stationær. Den registrerede den slet ikke. Prøvede flere forskellige indstillinger.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
25. juli 2016 - 15:54 #10
Så tyder det jo på, at tyven har lagt BIOS-password på, og ved samme lejlighed krypteret disken. Det er det sammen på en IBM/Lenovo - der er disken også "usynlig", hvis den er krypteret.

Så er du nød til at have fat i en forhandler med kontakt til Asus-baglandet.
Avatar billede poko1 Ekspert
25. juli 2016 - 17:45 #11
Så må tyven jo også have stjålet batteriet ??
https://billedeupload.dk/?v=knV4l.jpg
Avatar billede poko1 Ekspert
25. juli 2016 - 17:49 #12
Sådant fandt jeg ud af at der skal hjælp fra PC Firmaet
https://www.youtube.com/watch?v=5bV61PjSFP8