Avatar billede hans01 Forsker
25. juli 2016 - 09:56 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke få dreamweaver til at connect til min Mysql database

jeg prøver at connecte til min MYSQL database på local host.

Jeg har oprettet site definition, som jeg plejer.

Min connect til databasen ser sådan ud:

Connection name: etellerandet
MySQL server: localhost
Username: root
password:
database:

når jeg skal vælge databasen, kommer følgende fejl:

HTTP error code 404
1, there is no testing server running on the server machine.
2. the testing server specified for this site does not map to the http://localhost/xxxxx/_MMServerScripts/MMHTTPDB.PHP URL. verify that the URL prefix maps to the root of the site..

Det har tidligere virket!

Hvis jeg skriver database navnet ind direkte, så kommer basen frem, der er dog ingen tabeller i basen

Er der nogen der kan hjælpe?
25. juli 2016 - 14:44 #1
Jeg tror ikke fejlen har noget at gøre med din database indstillinger. Derfor giver det mening at det plejer at virke.

Du har bare en fejl et andet sted. Adressen til testserveren skal være sat korrekt, så den peger til samme sti som sitet er angivet til at være i.
25. juli 2016 - 14:47 #2
Det ser ud til at Dreamweaver opretter nogle php filer som den bruger til at få forbindelse til databasen. Disse får den adgang til via url'en som er angivet under testserver. Så hvis den url ikke peger hen hvor de ligger, så finder den ikke vej - og man får en 404: File not found.
Avatar billede hans01 Forsker
25. juli 2016 - 15:25 #3
Hej Maya

jeg slettede alle filerne og oprettede siden definitionerne igen, og nu er der hul igennem. Ved egentligt ikke hvad der skete, syntes det var samme informationer som jeg tidligere havde skrevet.. men tak for hjælpen..
25. juli 2016 - 15:38 #4
Det var så lidt. Jeg tænker måske at den så havde den rette sti, men at filerne den skulle nå - af en eller anden underlige grund - ikke var genereret.