Avatar billede hans01 Forsker
25. juli 2016 - 11:37 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

ændre dato formatet til yyyy/mm/dd

Jeg bruger javascript til at indføre todays date i et indput felt som jeg skal have ind i en data base.

min javascript kode ser sådan ud:

<input name="fejl_date" type="text" class="inputTxt" id="fejl_date" placeholder="yyyy/mm/dd">
                    <script type="text/javascript">
  document.getElementById('fejl_date').value = Date();
</script>

hvordan ændre jer formattet fra: Mon Jul 25 2016 11:30:12 GMT+0200 til 2016/07/25?
Avatar billede olsensweb.dk Ekspert
25. juli 2016 - 11:59 #1
ref http://stackoverflow.com/questions/3552461/how-to-format-a-javascript-date
var today = new Date();
today.toLocaleFormat('%d-%b-%Y'); // 30-Dec-2011

https://developer.mozilla.org/en-US/docs/Web/JavaScript/Reference/Global_Objects/Date/toLocaleFormat

...

Plain JavaScript is best pick for small onetimers.

On the other case if you need more date stuff, MomentJS is a great solution.

for example:

moment().format('YYYY-MM-DD HH:m:s');    // now() -> 2015-03-24 14:32:20
moment("20111031", "YYYYMMDD").fromNow(); // 3 years ago
moment("20120620", "YYYYMMDD").fromNow(); // 3 years ago
moment().startOf('day').fromNow();        // 11 hours ago
moment().endOf('day').fromNow();          // in 13 hours

http://momentjs.com/
Avatar billede hans01 Forsker
26. juli 2016 - 07:50 #2
Så er den der.. tusind tak..
Avatar billede Morten Riis Juniormester
11. august 2016 - 17:11 #3
toLocalFormat er ikke crossbrowser sikkert.

Hvis det bare handler om dette lille eksempel, er det måske overkill at inkludere moment biblioteket. Man kan rimeligt hurtigt lave den selv:

var d = new Date();
var dDate = d.getDate();
var dMonth = d.getMonth() + 1; //Months are zero based
var dYear = d.getFullYear();
document.getElementById('fejl_date').value = dYear + '/' + dMonth + '/' + dDate;