Avatar billede Keld Nielsen Forsker
25. juli 2016 - 16:23 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Router og extender

Jeg har en router og en extender, som kører med samme navn, men de er sat op med forskellige WiFi kanaler ( 7 og 1 ) ....er det det optimale, eller skal de på samme kanal ?
Avatar billede cht22 Professor
25. juli 2016 - 16:37 #1
Det er bedst at bruge forskellige kanaler. Der skal være så få som muligt der bruger samme kanal.
Avatar billede claes57 Ekspert
25. juli 2016 - 18:06 #2
Hvis du er på win10, så gå til 'store' og søg på 'WiFi Analyzer' (uden pinger omkring)
Den viser grafisk hvordan dit signal er i forhold til andre i området - og der står også en anbefaling til at skifte, hvis det ikke ser optimalt ud.
Jo mindre trafik (støj fra andre), der er på dine kanaler, jo bedre hastighed.
Avatar billede Keld Nielsen Forsker
29. juli 2016 - 16:01 #3
OK havde håbet på lidt flere input ....men tak for jeres ;-)
Avatar billede Uvanga Ekspert
29. juli 2016 - 17:57 #4
NetSpot giver et overblik over net i nærheden. Viser både kanalnumre, samt signalstyrke. Jeg har flere gange forsøgt at downloade det i #2 foreslået. Men det er indtil nu ikke lykkedes. Download går fuldstændig i stå, #2 har du erfaring med download af dette program? Jeg anvender win10.
Avatar billede claes57 Ekspert
29. juli 2016 - 18:21 #5
wifi analyzer af matt hafner - hentes og kører uden problemer (har den på 2*pc og win-phone)
Avatar billede claes57 Ekspert
29. juli 2016 - 18:33 #6
>Uvanga
Der kan være 'kage' i windows store (så låser den for at hente opdateringer/nyt). Det (og meget andet) kan rettes med http://www.tweaking.com/content/page/windows_repair_all_in_one.html
Du skal IKKE købe pro - scroll lidt ned til
Download Windows Repair Free/Pro - For Windows XP, Vista, 7, 8, 8.1, 10 (32 & 64 Bit)
Version 3.9.6 (07/25/2016) Change Log - PAD File
Installer (27.58 MB)
og hent den der.
Når den er installeret, og startes, så se i bunden - den vil gerne startes i fejlsikret tilstand - og det vil du være med på, da det går noget hurtigere.
Så klik dernede, og start programmet igen når du er i fejlsikret mode.
I programmet starter du (med mindre der er noget helt galt) bare ved step 5 backup, og kører videre derfra.
Når det er færdigt kan du genstarte (der er en klik-ting) og så startes i normal windows. Hvis alt virker, så kan du afinstallere programmet.
Avatar billede Uvanga Ekspert
29. juli 2016 - 19:07 #7
Att. Claes57
Tak for info. Jeg har gemt linket, og vil prøve det ved lejlighed.