Avatar billede Kim B Nielsen Novice
26. juli 2016 - 00:04 Der er 1 kommentar og
3 løsninger
Avatar billede 220661 Ekspert
26. juli 2016 - 07:23 #1
Du kan godt køre med et pci 3,0 på en pci 2.0 port, da hardwaren er bagud kompatibel.
Dog vil ydelsen på det kort du sætter i porten begrænse sig til portens ydelse.
Du kan se her mere om de forskellige porte:
http://www.trentonsystems.com/applications/pci-express-interface/
På siden nævnes dette:
"The PCI-SIG built the basic PCIe interconnects in such a manner as to ensure both scalability and backwards compatibility between the differing PCIe interfaces."
Avatar billede eurositi Ekspert
26. juli 2016 - 12:02 #2
Du er jo sikkert klar over det: GTX 1080'eren er langt kraftigere (og langt dyrere) end de to andre GPU'er, som begge har mindst 3 år på bagen.
Det ville være spild af ressourcer at sætte 1080'eren i en PCI 2.0 port, når kortet er optimeret til PCI 3.0.
Avatar billede Kim B Nielsen Novice
27. juli 2016 - 00:34 #3
Tak for jeres råd. Dem vil jeg tage godt brug af.
Avatar billede 220661 Ekspert
27. juli 2016 - 07:05 #4
Velbekomme :-)