Avatar billede Steen Seniormester
26. juli 2016 - 00:17 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

2 router - - fra Yousee til Fiber

På nuværende tidspunkt er jeg Yousee kunde, men går over til  WAOO i næste uge.
I stedet for at anvende WAOO's egne router, har jeg anskaffet en ASUS RT-AC3200 og den vil jeg gerne klargøre inden jeg bliver koblet på fiberkablet.

I min YOUSee router har jeg en del port forward og dem skal jeg gerne have indtastet i den nye ASUS.

Mit problem er at jeg gerne vil have adgang til  ASUS routeren setup, imens jeg stadig er på internettet via YOUSee routeren, men jeg kan ikke det til at virke.

Har forsøgt følgende :
Har 2 netkort i computeren, sat  en router i hver - virker ikke
Har sat et kabel i YOUSee routerens ene port og over i ASUS routeren internet port og en LAN port  - virker ikke
Da jeg ikke kan anvende 192.168.1.1 for at få adgang til setup i ASUS routeren, har jeg læst i manualen, at jeg kan skrive http://router.asus.com i browseren, og der vises også et ASUS logo samt et stort forstørrelsesglas, men jeg får ikke vist login rubrikkerne til User" og "Password"

Hjælp søges !
Avatar billede Slettet bruger
26. juli 2016 - 07:12 #1
som standard er routerne lukket af for at du kan ændre i indtsillingerne via wan...dvs. du bør først koble routeren direkte op til din pc, og indstille, at du gerne må tilgå den via nettet.
Derefter kobler du din til din yousee router (yousee lanport -> asus wanport), så kan du sikkert log på begge routere samtidigt.
Derefter skal du dog huske at lukke ned for adgangen igen
Avatar billede wjens Guru
26. juli 2016 - 09:26 #2
WAOO kommer med fiber, så du kan vel ikke undvære WAOOs router og dermed skulle lave i det mindste en del af opsætningen i den, selvom du sætter din egen bagefter?
Avatar billede CRKrogh Ekspert
21. august 2016 - 09:18 #3
Som der også er skrevet til dig i den anden tråd, så forbinder du WAN-porten på din Asus til WAOO's fiberbox og lader den hente IP# via DHCP.

For at konfigurere den fra indersiden, SKAL du kunne ramme den på sin default IP#. Hvis det er 192.168.1.1/24 tildeler du bare din PC 192.168.1.2/24 og ændrer routerens LAN-IP# så den passer med dit øvrige setup, så er du kørende.