Avatar billede Pilde Juniormester
26. juli 2016 - 13:58 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Redirect af .eu-domnære til .dk-domæne med GratisDNS

Hej alle kloge computer-mennesker. jeg vil høre om der er nogen som kan hjælpe mig lidt.

jeg har et .eu-domæne som ikek har et webhotel tilknyttet og hvor jeg styrer DNS hos gratisDNS. Dette vil jeg gerne have redirecter til mit .dk-domæne så det hele lander på forsiden samt understøtter en 301 redirect i forhold til Google.

Kan det overhovedet lade sig gøre og hvordan ?

Jeg forstår simpelthen ikke rigtig det der DNS derfor er hjælpen rigtig velkommen.

Det er vigtigt at det ikke ender ud i en visning af mit .dk-site på .eu-domænet så en redirect er det jeg søger.
26. juli 2016 - 18:30 #1
Hej,

Prøv det her:

1. Login på gratisdns.dk
2. Klik på "primær DNS"
3. Klik på "Ændre DNS" udfor "ditdomæne.dk"
4. Scroll ned til sektionen "A (Navn -> IP adresse)"
5. Noter ip-adressen som "ditdomæne.dk" peger på.
6. Kilk på "Primær DNS" i toppen
7. Klik på "Ændre DNS" udfor "ditdomæne.eu"
8. Scroll ned til sektionen "A (Navn -> IP adresse)"
9. Klik på ændre udfor "ditdomæne.eu".
10. Ret "Ny ip" til den ip-adresse du noterede før, så skulle de gerne pege det samme sted hen og få det samme resultat.

Du kan også prøve med en CNAME record. Det er blot et domæne der peger over på et andet domæne. Dvs. ditdomæne.eu peger over på ditdomæne.dk. Man siger også at ditdomæne.eu er et alias for ditdomæne.dk

1. Login på gratisdns.dk
2. Klik på "primær DNS"
3. Klik på "Ændre DNS" udfor "ditdomæne.dk"
4. Scroll ned til sektionen "CNAME (Alias -> A record)"
5. Klik på "Tilføj CNAME"
6. Sæt host til "ditdomæne.eu"
7. Klik på "Tilføj CNAME recorden"
8. Scroll ned til sektionen "CNAME (Alias -> A record)"
9. Check at record'en står der.

Mvh. Maya
Avatar billede Slettet bruger
03. august 2016 - 08:16 #2
spam