Avatar billede emilowitzs26 Juniormester
26. juli 2016 - 18:26 Der er 118 kommentarer og
1 løsning

Kan man opgradere grafikkort og strømforsyning i en lenovo k450?

Jeg er ved at blive træt af mit grafikkort og har derfor besluttet at få et gtx 1060, og en 650 watt strømforsyning. (mit nuværende kort er et 650) Men jeg ved ikke om jeg overhovedet kan få de to ting til at passe til mit bundkort? Bundkort model: CIB85M
26. juli 2016 - 19:49 #1
Hej,

GTX 1060 er ca. 3 tommer længere end 650,men det burde altså ikke være et problem i et towerkabinet som k450 har. Mht. til strøm og varme, så bliver 1060 mindre varm end 650 og begge kræver min. en 400w strømforsyning. Mht. til tilslutning så er de angivet med de samme som er pcie3 og 6 pin power connector. Så jeg tænker sagtens du kan købe et GTX 1060.

Det lyder til at være en god idé at opgrader til 650w(eller måske blot 5-600) hvilket der er andre som er kommet frem til. Den er vist født med små 280w, hvilket ikke matcher  gtx 650 krav til 400w:
https://forums.lenovo.com/t5/Lenovo-E-H-K-M-Q-Y-and-ErazerX/Upgrading-Power-Supply-K450/td-p/1182741
https://forums.lenovo.com/t5/Lenovo-E-H-K-M-Q-Y-and-ErazerX/K410-graphics-and-power-supply/td-p/1112707

Jeg er dog lidt usikker på hvad du så skal købe af strømforsyning, fordi ovenstående link nævner en lenovo connector på dit kabinet, som du sansynligvis ikke finder på en erstatnings PSU - medmindre du får fat i en original fra Lenovo. Så jeg håber du allerede har øje på en :-)

Prøv evt. selv at google "k450 lenovo power supply upgrade". Der er en del flere indlæg om det her på lenovos eget forum.

Håber den information kunne bruges.

Mvh. Maya
Avatar billede emilowitzs26 Juniormester
26. juli 2016 - 20:24 #2
Jeg havde tænkt på en Corsair 650 watt. Snakkede med en flink lenovo fyr idag. Som sagde med sikkerhed at corsairs 650 watt modeller godt kunne sidde i en lenovo k450 model.
26. juli 2016 - 20:31 #3
Jamen så er der jo ikke andet end at komme i gang :-)
Avatar billede emilowitzs26 Juniormester
26. juli 2016 - 20:37 #4
Tak for det maya!
Avatar billede emilowitzs26 Juniormester
26. juli 2016 - 20:52 #5
Og det 1060 gtx jeg havde bestilt er en mini version på 17 cm. Kun 2 cm længere end mit nuværende :)
26. juli 2016 - 20:55 #6
Jeg syntes godt nok også det var underligt at det var så meget større end 650. Hvor meget mere får man ud af den store udgave?
Avatar billede emilowitzs26 Juniormester
26. juli 2016 - 20:59 #7
Altså en mini version er næsten det samme. Super køling på det også. Ikke rigtig andet en flere blæsere. Gider heller ikke at have det til at sidde lige ud til kanten af mit kabinet så kortet bliver for varmt.
Avatar billede emilowitzs26 Juniormester
26. juli 2016 - 21:02 #8
26. juli 2016 - 21:05 #9
Det ser supert ud. Alle de udgange man kunne ønske sig og så fylder det herfra heller ikke ret meget. Så er det spændende om du overhovedet kan få varmet det op :-)
Avatar billede emilowitzs26 Juniormester
26. juli 2016 - 21:40 #10
Det er en corsair cx650m jeg har kigget på. Burde passe til mit bundkort (CIB85M)
https://www.komplett.dk/product/876233/hardware/stroemforsyninger/stroemforsyninger/corsair-cx650m-650w-psu
26. juli 2016 - 21:50 #11
Den passer helt sikkert til dit bundkort. Det er kabinettet som er problemet. Du kan evt. tjekke din nuværende strømforsyning om den har connectorer direkte fra strømforsyning til kabinet. Det er disse som er specielle for den Lenovoen er født med. Men jeg ville nu stole på din Lenovo-fyr. Jeg vil i øvrigt mene at du sagtens kan lege med at montere den og se om alt passer, uden at returretten forsvinder. Du behøves jo ikke at starte maskinen for at se at alle forbindelser er lavet som de er pt. I den retning skal du blot registrerer hvilken kabling der pt. er fra strømforsyningen og ud - før du sætter den nye i.
Avatar billede emilowitzs26 Juniormester
26. juli 2016 - 21:55 #12
Så jeg ville måske ikke få forsyningen til at sidde fast?
Avatar billede emilowitzs26 Juniormester
26. juli 2016 - 21:59 #13
Og hvad er en connector, og hvordan ser den ud?
26. juli 2016 - 22:04 #14
En connector er blot et stik, og stikkene skal passe i hver sin ende med de to ting de skal forbinde ;-) Du skal blot forsøge at kopiere dit nuværende setup når du sætter den nye i. Hvis du ikke kan det, vil alt ikke virke som det gør i dag - og det vil jo ikke være optimalt.
Avatar billede emilowitzs26 Juniormester
26. juli 2016 - 22:10 #15
Men du siger man kan prøve at rykke lidt rundt på det eller noget så det måske sidder der?
26. juli 2016 - 22:14 #16
Jeg må indrømme at jeg er ret sikker på at du ikke kan placere stikkene forkert, så hvis jeg har fået det til at lyde som om at du skulle prøve dig frem - så mener jeg ikke det bliver tilfældet. Den sparsommelige brugervejledning der er til PC og ny PSU kan forhåbentligt også være behjælpelige til at forberede dig på hvordan det skal se ud.
Avatar billede emilowitzs26 Juniormester
26. juli 2016 - 22:17 #17
Fedt, er nemlig ikke den største pc nørd :D.. Men hvis du siger at du er ret sikker på at jeg ikke kan sætte stikkene forkert, så må det vel give gode tegn. Mine ting kommer imorgen, så skal have sat dem i imorgen. Har du nogen tips eller en god video til at sætte gpu og psu i?
26. juli 2016 - 22:26 #18
Kunne ikke finde en til K450, men den her er trods alt Lenovo og det ligner en ret standard PSU som jeg også tænker du er ved at skulle sætte i:
https://www.youtube.com/watch?v=SACe4gLpprk

GPU'en er som regel en enkel skrue der skal ud og så trækker man kortet sidelæns ud. Sætter det nye kort i samme sted og skruer skruen i igen. Så nemt :-)
Avatar billede emilowitzs26 Juniormester
26. juli 2016 - 22:28 #19
Jep gpu'en skulle være nem. Men er usikker på alle de stik i psuen :////
Avatar billede emilowitzs26 Juniormester
26. juli 2016 - 22:37 #20
Men skal jeg blot slette nogle programmer, eller bare installere tingene?
26. juli 2016 - 22:42 #21
Der er som regel et stort der går ned til bundkortet - og det sørger for strømmen til indstikskort mm.. Det er ikke til at misse. Derudover er der sikkert 2-4 pcie kabler som skal forbindes ved GPU'en. Og endelig et EPS kabel som skal forbindes ved CPU'en. Så er der et antal SATA kabler som kun passer i harddiske. Det er vist det:

Se en præsentation af din nye PSU her:
http://www.corsair.com/en/cx-series-cx650m-650-watt-80-plus-bronze-certified-modular-atx-psu-eu

Find manual og kabelguide til din nye PSU her:
http://www.corsair.com/en/cx-series-cx650m-650-watt-80-plus-bronze-certified-modular-atx-psu-eu

Læs også om forskellige kabler/stik her:
http://www.playtool.com/pages/psuconnectors/connectors.html

Nu mener jeg du er godt forberedt, og så plejer det at gå godt :-)
Avatar billede emilowitzs26 Juniormester
26. juli 2016 - 22:46 #22
Fedt nok! Håber jeg får en vild spil oplevelse imorgen! Jeg håber virkelig at det virker!
26. juli 2016 - 22:49 #23
Du skal bare installere tingene. Efterfølgende skal der installeres drivere til grafikkortet. Inden da vil den køre på nogle standard drivere(laveste fællesnævnere) som dog er temmelig gode i dag. De er dog ikke til at man begynder at spille 3D spil. Dertil skal du bruge den DVD der kommer med software til kortet, eller gå ind på Nvidias hjemmeside og hente de seneste drivere.

Mht. til dit operativsystem så kan jeg se at den er fuldt ud kompatibel med Windows 7 og 8, men ifb. med Windows 10 er der anmærkningen "Windows 10 requires November 2015 update or newer.". Så husk at have en fuldtud opdateret Windows 10 før du går i gang, men de tror jeg nærmest ikke man kan undgå at have - medmindre man har tvunget den til at lade være med at opdatere sig.

PSU'en skal du ikke bekymre dig om mht. software. Den er så enkelt bygget op at den ikke behøver specific software til at drive den.
Avatar billede emilowitzs26 Juniormester
26. juli 2016 - 22:49 #24
Men skulle jeg slette programmer, eller drivere?
26. juli 2016 - 22:51 #25
Nej. Det skal du ikke tænke på. Driverinstallationsprogrammet kan godt finde på at afinstallere gamle versioner af driveren, men det fungere helt automatisk. Så: No worries.
Avatar billede emilowitzs26 Juniormester
26. juli 2016 - 22:52 #26
Jeg har altså windows 8.1. Og hvad mener du med DVDEN, vil jeg ikke kunne spille mine 3d spil uden at installere en driver? Og har faktisk en power switch button som gør at jeg kan ændre mængden på strøm der bliver brugt. Men ved ikke om den lille knap ville kunne virke med den nye gpu og psu? ;?
26. juli 2016 - 22:53 #27
I det mindste skal du ikke til at rode i et stupidt trangt laptop kabinet. Det gidder jeg ikke igen. En milliard skruer og altsammen er så småt :-)
Avatar billede emilowitzs26 Juniormester
26. juli 2016 - 22:53 #28
Men jeg kan downloade en gratis version. Det kommer frem når jeg tænder min pc, skal jeg gøre det?
26. juli 2016 - 22:57 #29
#26
Hvis du har Windows 8.1 så burde der ikke være problemer med det nye grafikkort. Drivere til grafikkort skal altid være opdateret for at understøtte de spil man spiller bedst muligt. Dette gælder ikke mindst når man lige har installeret et nyt grafikkort :-) Og selvfølgelig specielt hvis det er helt nye spil på markedet.

Det er lige præcis den power switch knap der kan være et problem fordi det er en lenovo ting, som ikke er på erstatnings psu'ern, men det lyder ikke til at nogen bekymre sig om det.
Avatar billede emilowitzs26 Juniormester
26. juli 2016 - 23:00 #30
Så jeg kunne godt bare bruge knappen uden problemer? Og er der ikke noget med at i nogen modeller lader mærker dig ikke opgradere gpu og sådan. Men er det sådan på min k450 med CIB85M bundkort? Det er nemlig det jeg har været bekymret om.
26. juli 2016 - 23:06 #31
#28 Gratis version af hvad? Drivere til grafikkort er altid gratis. Det er derfor de følger med på DVD også, hvis man nu ikke kan finde vej ud på internettet.

Som sagt er driverne ikke nødvendigt for at computeren starter normalt og går ind i Windows. Du vil bare opleve at opløsningen måske ikke er stor nok og farvedybden måske heller ikke - før du får installeret driverne. Derudover vil du også opleve spændende ting, hvis du forsøger at spille - før du har fået installeret driverne.

Her er et link til de drivere du sikkert skal bruge hvis det er en 64bit version af windows du har installeret. Installationen brokker sig hvis det ikke er:
http://www.nvidia.co.uk/download/driverResults.aspx/105067/en-uk

Så kan man så forsøge med 32 bit versionen i stedet:
http://www.nvidia.co.uk/download/driverResults.aspx/105049/en-uk
26. juli 2016 - 23:11 #32
#30 Nogle bærbare gør det svært at opgraderer, men ikke stationære. Det har jeg aldrig hørt om. Det vil også blive den stationæres sikre død i dag, hvis den begyndte på sådan noget. Pt. er den jo lidt en pc-bygger ting, da rigtig mange er gået over til laptops, tablet og mobiletelefoner i stedet.

Mht. til at bekymre sig om noget vil afslå opgraderingen, så er der flere der bekymre sig om at Windows kræver en re-aktivering af licensen, hvis man skifter for meget ud. Men i den retning mener jeg slet ikke den registerer at du skifter en GPU ud, og et grafikkort mener jeg slet ikke er noget problem. Det er når man skifter CPU og bundkort ud at den slags kan skabe problemer. Jeg har flere gange haft brug for re-aktivering - selv med et udskiftet bundkort - og hver gang hjalp MS mig igennem - uden vrøvl.
Avatar billede emilowitzs26 Juniormester
26. juli 2016 - 23:12 #33
plejer nemlig altid at installere drivere til tastatur osv.
Avatar billede emilowitzs26 Juniormester
26. juli 2016 - 23:13 #34
Har du haft en prebuilt computer som du opgraderet?
26. juli 2016 - 23:19 #35
Ikke en stationær, men jeg kender mange der har gjort det med. De er bygget til det. Som sagt har jeg gjort det med en laptop og selv der kan det i mange tilfælde lade sig gøre - måske specielt hvis man har en Lenovo. Så jeg vil slet ikke tvivle overhovedet på at en Lenovo stationær kan udvides i den ene og den anden retning ;-)
Avatar billede emilowitzs26 Juniormester
26. juli 2016 - 23:22 #36
Maya forsatan.. Du gør mig spændt som en lille dreng før juleaften! ;D Jeg siger godnat herfra! Og tusind millioner gange tak!
26. juli 2016 - 23:29 #37
Men  jeg forstår din bekymring. Det er altid er nervepirrende ting at have fingrende ned i det for første gang.

Husk i øvrigt at jorde dig selv, før du åbner sagen, enten med et antistatisk armbånd (den sikreste måde) eller ved at røre et stykke jordforbundet metal - en lampe eller vandrør vil gøre - mens røre en metaldel på sagen ydre. På den måde undgår man at statisk electricitet der opbygger sig i os skader komponenterne man rører ved

Se om anti statisk armbånd her:
https://www.youtube.com/watch?v=cGg0yUTgT_M

Her er et sted man kan køb det:
https://www.gearspot.dk/shop/ifixit-anti-static-wrist-strap.html?utm_source=partner-ads&utm_medium=cpa&utm_campaign=Partner-ads

Det skal siges at jeg stortset aldrig har brugt en, og aldrig har oplevet problemer. Men det er en anbefaling som professionelle PC-byggere altid vil nævne.
26. juli 2016 - 23:30 #38
Ok. Det er altid rart at kunne hjælpe. Sov godt :-)
Avatar billede emilowitzs26 Juniormester
27. juli 2016 - 00:15 #39
Undskyld jeg spørger men ville du sætte en strømforsyning i først eller grafikkortet? Tænkte lige over det inden jeg gik i seng..
27. juli 2016 - 01:01 #40
Tag det gamle grafikkort ud først, så kæmper du ikke med at det sidder i vejen når du skal skifte strømforsyningen. Dette behøves dog ikke være noget problem, men du kan lige så godt gøre det alligevel.

Skift derefter strømforsyningen og forbind kablerne til bundkort og harddisk(e).

Og slut af med at sætte det nye grafikkort i.

That's it.
Avatar billede emilowitzs26 Juniormester
27. juli 2016 - 10:31 #41
Godmorgen. Jeg kan altså ikke rigtigt se nogen ''connector'' hverken bagi kabinettet eller nogen ledninger inde i pcen udover de faverige ledninger som sidder fast i forskellige ting og sager. Der er en lille tynd ledning som går oven fra forsyningen men den går bare direkte ned i computeren, så tror ikke der er nogen connector. KH
Emil
27. juli 2016 - 10:44 #42
farverige ledninger = ting som forbinder/connector ting = connectore. Skal vi ikke bare kalde det ledninger med stik i hver ende, og ja de er farverige.

Send mig evt et billede på m.andersen.post@gmail.com hvor du illusterer så godt så muligt hvad ledninger der komer ud af din nuværende strømforsyning.
Avatar billede emilowitzs26 Juniormester
27. juli 2016 - 10:48 #43
så jeg vil ikke kunne få det til at virke? :(((
27. juli 2016 - 10:53 #44
Hold nu modet oppe indtil du har fået pakket strømforsyningen ud og ser hvor meget den ligner den gamle.
Avatar billede emilowitzs26 Juniormester
27. juli 2016 - 10:55 #45
Har sendt et billede.
27. juli 2016 - 10:58 #46
Der er et kabel imellem som har blå, grøn, lilla og mange flere farver kabler. Er det ikke det største kabel og forbundet fra strømforsyning og ned i et stort stik på bundkortet?
Avatar billede emilowitzs26 Juniormester
27. juli 2016 - 11:00 #47
Alle de forskellige farver går ned i 24 stikket
Avatar billede emilowitzs26 Juniormester
27. juli 2016 - 11:01 #48
Så ja.
27. juli 2016 - 11:03 #49
Så tænker jeg at alt er som det skal være. Derudover er der en del kabler som er sammensat af kun rød,gul og sort. Det er formentligt strømkablerne til HDD / SATA kabler.
Avatar billede emilowitzs26 Juniormester
27. juli 2016 - 11:05 #50
Ja det er det, men der er et stort stik ''P4'' som ikke sidder i noget, og et hvidt p6 som heller ikke sidder fast
27. juli 2016 - 11:07 #51
Vi snakker om den gamle strømforsyning ikke. Du har ikke fået den nye endnu vel?
Avatar billede emilowitzs26 Juniormester
27. juli 2016 - 11:08 #52
Ja den gamle.
Avatar billede emilowitzs26 Juniormester
27. juli 2016 - 11:12 #53
Så alt burde være som det skulle? Er jeg klar til en opgradering? :)
27. juli 2016 - 11:15 #54
Det er nok bare kabler som er der for at understøtte hvis strømforsyningen sad i en større model - hvor der måske var flere blæsere i eller hvad man nu kan tænke sig. De vil nok også skulle sidde og blafre løse ifb. med den nye.
27. juli 2016 - 11:16 #55
#53 Ja, du er så godt klare som du kan være ville jeg mene. Jeg kan godt kigge ind og hjælpe dig hvis du er lige i nærheden. Jeg bor i nærheden af Århus.
Avatar billede emilowitzs26 Juniormester
27. juli 2016 - 11:17 #56
Det bliver sgu nok lidt langt. Bor i Frederikssund/Nordsjælland :D. Pakken er kommet, skal jeg bare begynde? Og skal forsyningen blæser vende ned af, eller op af?
27. juli 2016 - 11:32 #57
Den skal sidde præcis som den gamle. Det er den simple vejledning ;-)
Avatar billede emilowitzs26 Juniormester
27. juli 2016 - 11:35 #58
Okay, jeg skriver når jeg fået alt til at virke.
Avatar billede emilowitzs26 Juniormester
27. juli 2016 - 11:48 #59
Kender du egentlig en der har opgraderet en k450? Skal lige vente på min far :P
27. juli 2016 - 11:57 #60
Nej, men jeg er helt og aldeles overbevist om at din maskine ikke er noget voldsomt særligt. Måske lige den specielle knap til at styre cpu-hastigheden gør den speciel. Men eller er alt standardiseret opbygget.
Avatar billede emilowitzs26 Juniormester
27. juli 2016 - 12:01 #61
Ok tak for det
Avatar billede emilowitzs26 Juniormester
27. juli 2016 - 12:54 #62
Jeg syntes at den Atx_12v der kommer med den nye forsyning har lidt flere pins?? hvad gør jeg ?????!!!!!! jeg syntes du sagde jeg godt kunne bruge den forsyning
27. juli 2016 - 13:08 #63
Hvillken et af kablerne her ligner det nye og hvilken et ligner det gamle?

http://www.playtool.com/pages/psuconnectors/connectors.html

Send mig et billede af enden på det gamle og det nye ATA_12V kabel
Avatar billede emilowitzs26 Juniormester
27. juli 2016 - 13:19 #64
Ligemeget! Man kunne brække 8 pinnet over i en 4 pin så nu virker det!
27. juli 2016 - 13:21 #65
Ok. Det var bare lige det jeg vile finde ud af.
27. juli 2016 - 13:31 #66
Avatar billede emilowitzs26 Juniormester
27. juli 2016 - 13:32 #67
Har sat alt i, men jeg kan ikke få det stik man putter på grafikkortet til at passe.. hmm altså det man sætter i bag på kabinettet.
27. juli 2016 - 13:39 #68
Send mig lige et billede af bagsiden af kabinettet hvor jeg kan se udgangene på grafikkortet og et af det stik fra skærmkablet som du vil sætte i.
Avatar billede emilowitzs26 Juniormester
27. juli 2016 - 13:45 #69
Den bibber når jeg tænder for pcen. Alt spinner og den starter som normalt. Men jeg får ikke billede på skærmen
27. juli 2016 - 13:54 #70
Æv æv. Måden den bipper kombineret med flere ting forklarer hvad der er galt. Se denne oversigt:
https://support.lenovo.com/dk/en/documents/ht035729

Jeg kunne ikke finde en specifik en til k450, men håber ovenstående måske er kompatibel.
Avatar billede Slettet bruger
27. juli 2016 - 14:07 #71
#67 - er det ikke skærmkablet du ikke har sat i? Er det nu kun PSUen eller også grafikkortet du har skfitet? (hvis du også har skiftet grafikkortet, er det muligt, at du også skal skifte skærmkablet)
Avatar billede emilowitzs26 Juniormester
27. juli 2016 - 14:23 #72
Well jeg har puttet et hdmi stik i. Kan sagtens gå ind på mine spil. Men jeg syntes virkelig at den hakker når jeg spiller. Har sikkert gjort noget forkert.
Avatar billede emilowitzs26 Juniormester
27. juli 2016 - 14:25 #73
Men jeg kan surfe på nettet hurtigt, men wow den er virkelig langsom inde i spil.
27. juli 2016 - 14:25 #74
Husk at opdatere driverne ;-)
27. juli 2016 - 14:26 #75
Her er linksene igen:

Her er et link til de drivere du sikkert skal bruge hvis det er en 64bit version af windows du har installeret. Installationen brokker sig hvis det ikke er:
http://www.nvidia.co.uk/download/driverResults.aspx/105067/en-uk

Så kan man så forsøge med 32 bit versionen i stedet:
http://www.nvidia.co.uk/download/driverResults.aspx/105049/en-uk
Avatar billede emilowitzs26 Juniormester
27. juli 2016 - 14:26 #76
Hvordan
Og hvad skal jeg opdatere
27. juli 2016 - 14:27 #77
Se #75
Avatar billede emilowitzs26 Juniormester
27. juli 2016 - 14:28 #78
Men mærket er ikke nvidia
Avatar billede emilowitzs26 Juniormester
27. juli 2016 - 14:29 #79
Og når jeg starter min pc kommer der sådan noget ''American Megatrends'' der plejer der ikke at gøre
27. juli 2016 - 14:32 #80
Du kan også prøve Zotacs side, men det er Nvidia teknologi der sidder på den, og derfor vil de linkede drivere også fungerer.

Her er et link til zotac driveren:
http://us.download.nvidia.com/Windows/368.81/368.81-desktop-win8-win7-winvista-64bit-international-whql.exe

Som linkes til herfra:
https://www.zotac.com/us/files/download/graphics_cards?driver_type=235&g_card_series=1201&g_card_os=979&sku=ZT-P10600A-10L&skuSelect=ZT-P10600A-10L
Avatar billede emilowitzs26 Juniormester
27. juli 2016 - 14:32 #81
Der er mange der siger at nvidia driver kan dræbe gpuen??!?!!!?!?!1
27. juli 2016 - 14:35 #82
Det er NVIDIA der har lavet kortet så derfor skal du bruge deres driver. Basta! Jeg har aldrig fået dræbe en GPU. Hvis den dør af sin egen driver vil jeg mene at der har  været noget galt med kortet. Eller en bestemt version af driveren har haft et problem.
Avatar billede emilowitzs26 Juniormester
27. juli 2016 - 14:36 #83
Har altså taget zotac driveren
Avatar billede emilowitzs26 Juniormester
27. juli 2016 - 14:38 #84
Skal jeg tage Ekspres eller Brugerdefineret versionen?
27. juli 2016 - 14:39 #85
Zotac linker til nvidias side når man downloader driveren fra Zota ;-)
27. juli 2016 - 14:39 #86
#84 bare ekspres
Avatar billede emilowitzs26 Juniormester
27. juli 2016 - 14:41 #87
Den installere nu, det tager lidt tid.
27. juli 2016 - 14:42 #88
Det er også en kompliceret sag som skal sørge for at den ikke brænder GPU'en af :-)
Avatar billede emilowitzs26 Juniormester
27. juli 2016 - 14:43 #89
Okay den er færdig, kan jeg spille nu?
27. juli 2016 - 14:43 #90
Ja, hvis den er helt færdig så kan du.
Avatar billede emilowitzs26 Juniormester
27. juli 2016 - 14:43 #91
JA DET KAN JEG
Avatar billede emilowitzs26 Juniormester
27. juli 2016 - 14:48 #92
Men what jeg kører stadig med samme antal fps?????
27. juli 2016 - 14:48 #93
Fedt :-)
27. juli 2016 - 14:50 #94
Jeg tænker du via grafikkortets indstillinger kan optimere det. Tjek Nvidia ikonet nede  i bunden til højre.
Avatar billede emilowitzs26 Juniormester
27. juli 2016 - 14:50 #95
Skal jeg åbne kontrolpanel, eller geforce experience?
27. juli 2016 - 14:51 #96
Prøv dig frem. Jeg spiller ikke ret meget selv.
Avatar billede emilowitzs26 Juniormester
27. juli 2016 - 14:53 #97
Der er flueben ved Ram, processor, og styresystem. men ikke ved grafikkortet.
27. juli 2016 - 14:55 #98
Ved ikke hvad du ser på. Send screenshots.
Avatar billede emilowitzs26 Juniormester
27. juli 2016 - 14:56 #99
Mit kort begynder at pive lidt når jeg åbner store spil
27. juli 2016 - 14:58 #100
Måske er det manglende flueben ikke godt, men det er svært at vide, når jeg ikke ved hvad jeg ser på ;-)

Jeg går udfra at skærmen er sat til det nye grafikkort.
Avatar billede emilowitzs26 Juniormester
27. juli 2016 - 14:59 #101
er det min cpu der bottlenecker? det er en i5-4440 ved ikke om den er for gammel
27. juli 2016 - 15:01 #102
Find lige ud af det med det manglende flueben før du spekulerer videre frem. Der var jo flueben ud for CPU.
Avatar billede emilowitzs26 Juniormester
27. juli 2016 - 15:11 #103
Jeg har ikke fundet ud af noget... Har fundet nogen med det samme problem, og der er svar på deres kommentar med at det er cpuen der ikke kan følge med
27. juli 2016 - 15:15 #104
Nå ok, så må du da også have gang i noget seriøst :-) Jeg mener dog at GPU'en tager mere og mere over for CPU'en, men måske det er ønsketænkning fra min side - og flaskehalse altså stadig eksisterer.

Vil nu stadig være opmærksom på om den har problemer med den nye driver og så derfor falder tilbage på den indbyggede.
Avatar billede emilowitzs26 Juniormester
27. juli 2016 - 15:17 #105
Det mener du ikkkkkkk... har lige brugt så mange penge, og så skal jeg til at købe nyt igen??
27. juli 2016 - 15:21 #106
Sådan er det næsten altid når man har hang til at spille alle de nye spil. Så er det en konstant jagt efter nye grafikkort og indimellem skal cpu-en og ram'ene så også opgraderes. Forstår god din smerte :-) CPU er heller ikke sjovt at skifte, når køler skal fjernes og man skal passe på med at ridse den når man lægger den ned i soklen.
Avatar billede emilowitzs26 Juniormester
27. juli 2016 - 15:28 #107
Har fået det til at virke. Har spillet et spil som hedder rust. Kørte med 25 fps på lav grafik. Nu kører jeg med 50-60 på ultra grafik :D
27. juli 2016 - 15:29 #108
Cool. Hvad gjorde du så?
Avatar billede emilowitzs26 Juniormester
27. juli 2016 - 15:48 #109
Alt virker perfekt nu!
Avatar billede emilowitzs26 Juniormester
27. juli 2016 - 15:49 #110
Jeg skulle bare lige ind på forskellige spil, så kom det stile og roligt
27. juli 2016 - 15:52 #111
Ok. Godt du nåede til vejs ende :-) Næsten uden problemer :-)
Avatar billede emilowitzs26 Juniormester
27. juli 2016 - 16:12 #112
Og power switch knappen virker heller ikke mere. Så no problem.
27. juli 2016 - 17:08 #113
Jeg tænker at performance switch'en blot er en måde at skifte imellem de tre strømstyringsplaner: Balanceret, Strømsparre og Høj ydelse. Lenovo har formentligt også leveret noget software med maskinen som kan gøre det samme. Du har blot mistet muligheden for at gøre det med en knap. Den software er så bare et dumt lag ovenpå Windows eget software som fungerer fint.

Hvad værre er, så tror jeg også du har mistet noget fancy lys i bunden af fronten af kabinettet, som jeg forestiller mig skifter alt efter hvad den switch står på. Blå for balanceret, grøn for strømsparre og rød for høj ydelse. Men igen: Det overlever du nok :-) Det kunne være interessant at vide om der er lys og hvad farve det så har?
Avatar billede emilowitzs26 Juniormester
27. juli 2016 - 17:11 #114
Intet lys mere. Men altså computeren kører bæstligt. Så ingen problemer der. Har prøvet at skifte mellem enhederne, der sker intet. så tak for at du gad at hjælpe mig det har virkelig været en stor hjælp. nu behøver jeg ikke opgradere gpu i nogen år :D
27. juli 2016 - 17:14 #115
NP. Det var - ikke - så lidt :-)
27. juli 2016 - 17:21 #116
Prøv lige at markere et svar som en løsning. Nu hvor du jo har fået løst dit problem. Det kunne være interessant at se om antallet af kommentarer har nogen indflydelse på en point her på eksperten.
Avatar billede emilowitzs26 Juniormester
27. juli 2016 - 18:26 #117
Ok
27. juli 2016 - 18:30 #118
Takker :-) og skulle det være en anden gang.
Avatar billede emilowitzs26 Juniormester
27. juli 2016 - 20:44 #119
Takker og bukker :)