Avatar billede Kriegbaum Juniormester
27. juli 2016 - 11:09 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Print Vba

Hej

Jeg har tidliger laver en print macro

den virker fint, men jeg kunne godt tænke mig at de sider jeg har skjult kolonner ikke bliver skrevet ud som blanke papir.
eksempel.

fra side 1-3 er der tekst, men den udskriver også side 4-6 hvor jeg har skjult indhold

Jeg har prøvet hvor jeg fastsætter at den kun skal printe fra side 1-3. (From:=1, To:=3, Copies:=1)
så virker det. men jeg har forskellige antal sider.

kan man skrive en del ind  så den udskriver alle sider med Tekst?

Håber det giver mening

Min kode:

Sub Udskrivalt()

answer = MsgBox("Er du sikker på du vil printe?", vbYesNo + vbQuestion)

    If answer = vbYes Then

ActiveSheet.Unprotect
Range("u:ac").EntireColumn.Hidden = True
Range("1:1").EntireRow.Hidden = True

    Application.ActivePrinter = "OKI MC561(PCL) på Ne01:"
    ActiveWindow.SelectedSheets.PrintOut , ActivePrinter:= _
        "OKI MC561(PCL) på Ne00:", Collate:=True

Range("u:ac").EntireColumn.Hidden = False
Range("1:1").EntireRow.Hidden = False
ActiveSheet.Protect

Else
        'do nothing
    End If

End Sub

Hilsen Jesper
Avatar billede supertekst Ekspert
27. juli 2016 - 13:32 #1
Kunne du forestille dig, at en VBA-rutine kunne undersøge det aktuelle antal sider for forekomst af "skjult eller ej" og så indsætte de relevante sider i print-kommandoen?
Går ud fra at en hel side enten er skjult eller ej?
Avatar billede Kriegbaum Juniormester
27. juli 2016 - 15:16 #2
Ja det var lidt det jeg tænkte om man måske kunne.

på de sider med tekst, er der lidt der bliver skjult.

på de jeg gerne vil undgå bliver skrevet ud er alt indhold skjult.

Så hvis man kunne gøre noget så kun de sider hvor der var noget synligt blev skrevet ud, :)
Avatar billede store-morten Ekspert
27. juli 2016 - 16:23 #3
Er det altid første række og alt til højre for kolonne U der ikke skal udskrives?
Avatar billede Kriegbaum Juniormester
27. juli 2016 - 21:14 #4
Ja det er det faktisk.

dog er der på nogle ark hvor også kolonne s og o bliver skjult.
Avatar billede store-morten Ekspert
27. juli 2016 - 22:20 #5
Kan se i din Sub Udskrivalt() "skjuler - printer - viser"

Så tænkte om ikke du kunne sætte udskrift området fast, alså undlade første række og alt til højre for kolonne U.

Prøv at kikke på denne:
https://support.office.com/da-dk/article/Oprette-manuelle-sideskift-i-et-regneark-3765600c-8d42-4b47-96a2-83a08258c400
Især nederst, juster ved at trække i de blå linier.
Avatar billede Kriegbaum Juniormester
28. juli 2016 - 07:56 #6
Hej Store-morten

Det ser faktisk ud til det var lige det der skulle til..

Mange tak