Avatar billede Svend-henrik Ibsen Praktikant
27. juli 2016 - 21:51 Der er 7 kommentarer

min computer crashede

hej min computer crashede, og vil vide hvorfror. den har lige været til reperation så alt burde virke, men da jeg sad og brugte den, blinkede mine slærme pludselig rød hurtigt, og derefter blev sorte. derefter var computeren stadig tændt men ingen tastatur genveje gjorde noget så trykkede på sluk knappen. Hvad kan være grunden til dette?
Avatar billede Slettet bruger
27. juli 2016 - 22:24 #1
Det lyder som at grafikkortet er røget. Du skriver ikke om det er en bærbar eller stationær. Hvis det er det sidste, så prøv med et andet kort, hvis du har et eller kan låne et. Hvis det er en bærbar er det straks vanskelige. Du kan også prøve med et USB grafikkort.
Avatar billede Svend-henrik Ibsen Praktikant
27. juli 2016 - 22:36 #2
havde helt glemt at skrive at den stadig virker. men vil stadig gerne vide hvad der kunne være årsagen til at det skete.
Avatar billede Slettet bruger
27. juli 2016 - 22:46 #3
Grafikkortet er nok det jeg selv ville få undersøgt først. Det kan jo også være en periodisk fejl, som ikke, eller sjældent kommer igen.
27. juli 2016 - 23:29 #4
#3 Den slags periodiske fejl må ikke ske, medmindre det blot handler om at et skærmkabel sidder lidt løst. Det kunne også være CPU'en som overopheder og derfor får systemet til at fryse. Kig i windows log'en omkring det tidspunkt hvor det skete. Der kan du måske få en fornemmelse af hvad der går galt.
Avatar billede 220661 Ekspert
28. juli 2016 - 06:23 #5
Tjek også om dine drivere er opdateret til kortet.
Avatar billede Slettet bruger
28. juli 2016 - 07:15 #6
Det kan også være, at grafikkortet "bare" er støvet - og hvis du så overbelaster din maskine, lukker den ned.
Hvis du har en onboard grafikkort (som de fleste bærbar har) kan det ligesågodt være en ramfejl (den deler de oftest)
28. juli 2016 - 07:54 #7
Hvad blev den egentligt repareret for? Hvad var der i vejen?