Avatar billede esbptor Novice
28. juli 2016 - 18:16 Der er 9 kommentarer

Opgradering til Windows 10 pro fra Windows 7 Pro

Under installation af Win 10 havde jeg min externe Harddisk siddende i USB stikket. Dette har bevirket at der er 2 externe Harddiske med samme drevnummer.
Hvordan får jeg løst/fjernet problemet ??

Det bevirker også at hvis jeg forsøger at aktivere f.eks en excel fil fra den externe harddisk kommer der kun sort skærm op

Med venlig hilsen

Tommy Rasmussen
Avatar billede Slettet bruger
28. juli 2016 - 18:34 #1
Mener du drevbogstav? Hvis ja kan du forandre det i Diskhåntering.
Avatar billede Slettet bruger
28. juli 2016 - 19:00 #2
hvad med at tage den ud (hvis den er ekstern) og sætte den ind igen?
Avatar billede esbptor Novice
28. juli 2016 - 21:44 #3
På Win 7 var drevbogstavet G
Det er det også nu - men der er 2 identiske drev med G

Jeg har haft den taget ud og isat igen - uden held
Der er stadig 2 G-drev i stifinder.

Mvh
Tommy
Avatar billede Slettet bruger
28. juli 2016 - 23:23 #4
Stifinder? Men jeg skrev jo Diskhåndtering.
Windowstasten+X  Diskhåndtering
Venstre klik på drevet.
http://billedeupload.dk/?v=3OpXM.jpg
Avatar billede esbptor Novice
29. juli 2016 - 04:26 #5
Det er ikke drevbogstavet det handler om
Uanset om jeg stikker et USB-stik med f.eks drevbogstavet H eller jeg stikker en ekstern harddisk med drevbogstavet G i USB'en kommer der 2 ensvirkende drev frem i stifinder.
Din foreslåede metode viser kun EN disk eller EN usb

Mvh
Tommy
Avatar billede Slettet bruger
29. juli 2016 - 07:08 #6
Prøv at opdatere dine USB-drivere;
Åben Enhendshåndtering (højre-klik på start ikonet - Enhedshåndtering) find Universal Serial Bus controllers og opdatere enhver underliggende enhed (generic USB Hub) - det er muligt det løser det...især hvis du kan se, at der er en som har et udråbstegn ved siden af
Hvis du har en bærbar, kan du også deaktivere dem en af gangen - men så stopper USB-enhederne med at virke...ikke så godt hvis du har Mus/Tastatur tilsluttet via usb ;)
Avatar billede poko1 Ekspert
29. juli 2016 - 07:41 #7
Dit problem kan ingen gang Microsoft svare på jeg var udsat for det samme og kontaktede dem og sendte et billed af stifinder de forstår det ikke og de vendte aldrig tilbage? Men efter en ny installation var det forsvundet!
Avatar billede poko1 Ekspert
29. juli 2016 - 07:59 #8
Her en af de andre underlige paradokser efter opgradering. Som også forsvandt efter at jeg gik tilbage til Win 7 "Fortrydelses funktion" Opgraderede igen Og så var manden glad. Ps. Læg mærke til rækkefølge og manglende drev navne.
https://billedeupload.dk/?v=Yn4MD.jpg
Avatar billede esbptor Novice
29. juli 2016 - 08:23 #9
Det er en stationær PC
Har prøvet at opdatere USB driverne - men uden held

Så beslutningen er taget - tilbage til fabriksindstilling og geninstallering af Win 10 fra bunden.

Tak for alle indput

Mvh Tommy