Avatar billede esbptor Novice
30. juli 2016 - 10:13 Der er 13 kommentarer

Windows 10 update

I forbindelse med opdatering til Windows 10 pro fra Windows 7 Pro, er der sneget sig en fordobling af USB enheder ind i min stationære PC.
I enhedshåndtering finder jeg nedenstående:
1: Generic USB Hub
2: Generic USB HUB
3: Intel (R) 8 series / C220 Series USB EHC # 1,0 8C26
4: Intel (R) 8 series / C220 Series USB EHC # 1,0 8C2D
5: Intel (R) USB 3,0 exteencible Host Controller 1,0 (Microsoft)
6: USB Lagerenhed
7: USB Lagerenhed
8: USB Rod hub
9: USB Rod hub
10: USB Rod hub C x HC 1
11: USB Sammensat enhed
12: USB Sammensat enhed
Man kan deaktivere eller fjerne en enhed - men jeg er i tvivl om hvilken af ovenstående jeg kan fjerne uden at det går ud over stabiliteten
Er der nogen der kan hjælpe?????

Med venlig hilsen

esbptor
Avatar billede poko1 Ekspert
30. juli 2016 - 12:32 #1
Hvis det er som på den højre halvdel på billedet de 2 Gange M: Drev så er det kun på nogle USB Enheder på den venstre side kan du se M: Drevet med en anden USB Enhed tilsluttet! kun 1 Enhed... Og du skal ikke fjerne noget i Enhedshåndteringen
https://billedeupload.dk/?v=0ukFh.jpg
Avatar billede esbptor Novice
30. juli 2016 - 13:29 #2
Højre side på billedet ser ud som på min stifinder med 2 ens drev og drev bogstaver.

Lige nu har jeg et USB stick + en USB ekstern harddisk tilsluttet min PC på forsiden hvor de 2 USB'er er 3,0.
Der vises så 4 drev i stifinder (2 X G og 2X H)

Hvorfor denne double-up ???? Og hvorfra stammer denne ændring ????

Forstår jeg det sådan at jeg indtil videre ikke skal foretage mig noget. ????

Med venlig hilsen

esbptor
Avatar billede poko1 Ekspert
30. juli 2016 - 13:36 #3
Ja som jeg også har skrevet tidligere Så kan heller ikke Microsoft give en forklaring! Og ved søgning i diverse Fora er vi MANGE!!!!
Avatar billede 220661 Ekspert
30. juli 2016 - 22:39 #4
Har ikke set dobbelt op med usb porte  før, men når jeg har haft problemer med disse porte, har jeg altid slettet dem fra enhedshåndteringen, og herefter genstartet computeren.
Windows har så genfundet dem og indlæst driveren til dem ved næste opstart. Men om det er løsningen i dette tilfælde her det kan jeg ikke vide desværre.
Avatar billede poko1 Ekspert
30. juli 2016 - 23:17 #5
Nu har jeg lige prøvet at fjerne USB Portene og genstartet Men problemet?? er der stadig på nogle af Stikkene!
Og mon ikke Microsoft var kommet med det forslag da jeg var i kontakt med den?
Avatar billede 220661 Ekspert
30. juli 2016 - 23:22 #6
Ok poko1. Jo det burde man tro de havde.
Det er da et mærkeligt problem det der :-(
Avatar billede esbptor Novice
31. juli 2016 - 11:06 #7
Jeg har 2 Pc'er. En ældre oprindelig Win 7- Home, og ovenstående Win 7 pro.
For et år siden installerede jeg Win 10 Home på Win 7 Home, for at lære Win 10 at kende, inden jeg gav mig i kast med Win 7 Pro til Win 10.

Nu er der sket det at min Win-10 Home OGSÅ HAR FÅET 2 ENSLYDENDE DREV via USB stikket når jeg enten indsætter et USB stik eller den eksterne harddisk.

Det tyder for mig at se at det er Microsofts opdateringer der sniger fejlen ind - eller er jeg galt på den ????
Avatar billede poko1 Ekspert
31. juli 2016 - 11:28 #8
Nu har jeg lige været på værkstedet der står 4 PC Hvor den ene er en Pro
på kontoret står mon og konens PC  de har alle 2 USB med samme Drevbogstav.
og hvis andre ikke har det så lyder det altså underligt!
Avatar billede 220661 Ekspert
31. juli 2016 - 11:36 #9
Jeg har 5 usb porte på min stationære her, og min enhedshåndtering ser sådan ud:
https://billedeupload.dk/?v=VBzUi.png
Computeren kører Win 10 pro og er fuldt opdateret.
Avatar billede 220661 Ekspert
31. juli 2016 - 11:38 #10
Og i diskhåndteringen der vises kun enheden 1 gang når usb enhed indsættes.
Avatar billede 220661 Ekspert
31. juli 2016 - 12:14 #11
Kommer ikke mail fra Eksperten. Man kan kun se der er aktivitet i tråden på klokken :-(
Avatar billede poko1 Ekspert
31. juli 2016 - 12:18 #12
Avatar billede 220661 Ekspert
31. juli 2016 - 21:28 #13
#12 Aha. Ja sådan gør min pc så jo også poko1.
Om det har noget praktisk betydning for brug af computeren tror jeg dog ikke. Det virker blot irriterende.
Vi må se om det ændrer sig her når den store opdatering kommer den 2 august.