Avatar billede kim1a Ekspert
30. juli 2016 - 11:38 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Netgear WGE111 kan ikke finde setup

Hej alle

Jeg har en ældre gaming adaptor som kan fungere som trådløs netværkskort ved at forbinde enheden du ønsker sat til med ledning til adaptoren.

Min udfordring er at jeg ikke har brugt denne enhed i flere år og nu får brug for den. Jeg kan ikke komme ind på dens default side (192.168.0.202) og setup værktøjet finder ikke enheden.
Så vidt jeg kan læse her:https://www.netgear.com/support/product/WGE111.aspx?cid=wmt_netgear_organic#1912
Kan det være IP adressen der konflikter.

Jeg kan finde ud af at min stationære computer som jeg forsøger at forbinde blot står til dynamisk IP. Hvis jeg sætter enheden til min bærbare er det samme issue, men her har min router naturligvis tildelt IP via det trådløse.

Jeg har prøvet med kabler jeg ved virker, men jeg er usikker på om enheden bare er så gammel at den ikke fungere med Win10.
Nogen der har erfaring med den slags?
Avatar billede Mikkel Clement Seniormester
31. juli 2016 - 12:36 #1
Hej Kim,

Hvis du åbner kommandoprompt og skrive følgende får du din egen ip: ipconfig

Hvis din ip ikke starter med 192.168.0. så kan du ikke snakke med adapteren på 192.168.0.202. Det er ikke usandsynligt at du har en 192.168.1.100 ip adresse, eller noget der minder om.

Hvis du har en 192.168.1.x adresse, så følge denne guide og udfyld felterne i billede 6 sådan her:
http://www.colorado.edu/oit/tutorial/static-ip-configuration-windows-7

IP: 192.168.0.201
Subnetmask: 255.255.255.0
default gateway: 192.168.1.1

DNS 1: 192.168.1.1
DNS 2: 8.8.8.8

Når du har forsøgt ovenstående, se om du så kan se din adapter. Hvis ikke er det sandsynligvis et driver problem. Så vidt jeg kan se på NetGear side er den ikke umiddelbart kompatibel.
Avatar billede kim1a Ekspert
31. juli 2016 - 16:10 #2
Tak for hjælpen - jeg fik liv efter at have arbejdet lidt med den faste IP og nu lykkedes det mig at sætte den over på dynamisk efterfølgende.