Avatar billede Marc F. Mester
30. juli 2016 - 12:11 Der er 26 kommentarer

Problem med Acer x1930 Aspire

Hej alle! Jeg forsøge lige med fabrikinstillinger på min komputer. Jeg har drykket på F10-knappen, og så kom følgende:
1. acer-logoet,
2. windows is loading files...
3.Starting Windows
4.Acer eRecovery Management
    (og så skriver min komputer:" Please wait a moment.")
tjåhh.., og så venter jeg hele tiden, og der sker ingenting i timevis.
Kan nogen hjælpe mig?

På forhånd tak
Avatar billede Slettet bruger
30. juli 2016 - 12:26 #1
har du ikke Recovery DVD"er ?

jeg må sige at jeg har ikke haft hel med at boote Recovery der går altid noget gal kan du ikke boote fra en windows dvd eller windows usb
Avatar billede Marc F. Mester
30. juli 2016 - 15:26 #2
Hej Rasmus.
Jeg har søgt og fundet  to Recovery DVD´er, men er desværre ikke for denne computer.
Avatar billede Slettet bruger
30. juli 2016 - 18:13 #3
Recovery dur ikke til deploy  det er kun windows media der dur til alle har du ikke en windows cd/dvd/usb/iso ?
Avatar billede 220661 Ekspert
30. juli 2016 - 23:35 #4
Avatar billede Marc F. Mester
01. august 2016 - 12:34 #5
Hej 220661!
Jo, det er en windows 7 jeg har. Bedre: En Sationær PC med windows 7 Home Premium.
Avatar billede 220661 Ekspert
01. august 2016 - 12:53 #6
Har du nøglen til din windows 7 på skrift, eller er din pc så ny så den kører uefi bios?
Avatar billede Marc F. Mester
01. august 2016 - 13:05 #7
Nej, ny er min computer ikke mere (ca. 2009 / 2010), men nøglen til min windows 7 har jeg .
Avatar billede 220661 Ekspert
01. august 2016 - 13:10 #8
Hvis din adgang til recovery ikke virker længere, så burde du i hvis disken ellers er i orden, kunne installere med den multidvd jeg henviser til. Hent den version som din nøgle henviser til og installer med denne. Når den spørger om nøglen indtaster du denne.
Har du backup af dine private ting?
Avatar billede Marc F. Mester
01. august 2016 - 14:06 #9
Der er ingen sager af mig på mere.
Avatar billede 220661 Ekspert
01. august 2016 - 17:38 #10
Jamen så er det bare at installere på ny. Slet alle partitioner inden du går i gang. Det gøres ved at trykke avanceret når du kommer ind der hvor man ser disken.
Hvis disken er af en pæn størrelse så vælg ny diskenhed på omkring 80 gb til systemet. Du kan bagefter inde fra diskhåndteringen oprette flere drev til programmer dokumenter osv.
Avatar billede Marc F. Mester
03. august 2016 - 17:13 #11
Hej. Det lyder jo godt hvad du skriver, men desværre har jeg glemt noget at skrive til:
Når jeg må gerne skrive fortfra....
Altså problemet er følgene:
For et par år siden var min computer styrtet fuldstændigt ned, hvad betyder, at jeg har mistet alle mine dater.
Jeg kan også ikke slette alle partitioner mere og / eller trykke avanceret
Nu skal det på fabrik standard igen.
Installations-CD´en har jeg desværre ikke mere.
Desværre
vh Marc
Avatar billede 220661 Ekspert
03. august 2016 - 17:19 #12
Har du ikke nøglen alligevel, eller hvordan skal jeg forstå det?
Avatar billede Slettet bruger
03. august 2016 - 17:27 #13
dur Acer eRecovery Management ikke
Avatar billede Marc F. Mester
03. august 2016 - 17:28 #14
Jeg har nøglen, men desværre har jeg tabt CD`n med flytning, så jeg må klare det hele uden CD.
Avatar billede 220661 Ekspert
03. august 2016 - 17:35 #16
Nej da. I mit link (#4) kan du downloade en Windows 7 og bruge til installation, og taste nøglen ind når du bliver bedt om det. Det har virket før her på eksperten:
Avatar billede Slettet bruger
03. august 2016 - 17:36 #17
så laver du en dvd eller usb med windows 7

for  dvd www.freeisoburner.com/
for usb Universal USB Installer http://www.pendrivelinux.com/universal-usb-installer-easy-as-1-2-3/
Avatar billede Marc F. Mester
04. august 2016 - 16:50 #18
Hej igen og jeg takker jer linket.
Linket virker næsten, men deværre var min usb mb for mindre.
Går også dog også med ekstern harddisk, eller?
vh Marc
Avatar billede 220661 Ekspert
05. august 2016 - 09:01 #20
Har ikke selv prøvet med en ekstern harddisk, men har læst et sted at den ikke er anvendelig til formålet, da Windows "ser" en ekstern disk som en "intern harddisk" i forhold til en usb pind der kaldes et "flytbart medie".
En usb pind på 4 gb koster ikke en formue, så jeg vil synes det er et godt køb til formålet.
Avatar billede Slettet bruger
05. august 2016 - 11:53 #21
Sådan installeres Windows 7 Til USB ekstern harddisk [skal læse]
admin opdateret 4 jun 2016

ANBEFALET: Klik her for at lave Windows fejl og forbedre pc'ens ydeevne

Som du sandsynligvis ved, mens man kan installere Windows 7 fra en ekstern harddisk, kan man ikke installere det samme til en ekstern harddisk med standardindstillinger. For alle de brugere, der venter på en god løsning til at installere Vista, Windows 7 og Windows Server 2008 R2 til en ekstern harddisk, her er den komplette løsning.

Windows 7 SP1

Selvom Windows genkender og viser USB-harddisken under installationen, betyder det ikke, at du installere Windows på den samme. Når du forsøger at installere Windows 7 på eksternt drev, får du "Windows kan ikke installeres på denne disk" fejl.

Installer Windows 7 til en ekstern USB-harddisk

Så hvis du ønsker at installere Windows 7 på en ekstern harddisk, du har brug for at følge trinene nedenfor. Proceduren er enkel, men du skal installere Windows Automated Installation Kit (WAIK) første til at få nogle filer. Vi vil gerne takke fujianabc @ boot-land forum for denne løsning.

Krav:

# En ekstern harddisk formateret med NTFS

# Windows 7 installationsfilerne (hvis du har Windows 7 ISO bruger Virtual Clone Drive freeware at montere den)

# Windows Automated Installation Kit (gratis download fra Microsoft)

BEMÆRK: Sørg for, at du har mindst 15 GB ledig plads på din eksterne harddisk, før du starter proceduren. Selvom vi ikke kommer til at slette indholdet af ekstern harddisk, anbefaler vi sikkerhedskopiere dine eksterne indholdet af harddisken, før du prøver denne vejledning.

Installer Windows 7 på et USB-drev med lethed

Trin 1. Opret to mapper med navnet Windows-filer og WAIK filer på skrivebordet eller et andet drev, som har et minimum af 5 GB ledig plads.

installere Windows 7 på en ekstern USB-harddisk

Trin 2: Download ZIP-fil herfra og udpakke indholdet til mappen WAIK Files. Før du starter den egentlige installation procedure, skal du have tre filer: Bcdboot.exe, Bootsect.exe og Imgex.exe. Disse filer kan kun opnås ved at installere Windows Automated Installation Kit til Windows 7 på din Windows-pc. Efter installation WAIK, blot søge efter disse filer i Windows-installation drev til at få dem. Når du har disse tre filer, kopiere dem til WAIK Files mappe, du har oprettet i ovenstående trin.

Installer Windows 7 til en USB ekstern harddisk drive10

Trin 3: Kopier hele indholdet af Windows 7 installation DVD til mappen Windows Files.

Trin 4: Det næste skridt er at køre Installer.cmd fil som administrator (Højreklik på installer.cmd og vælg Kør som administrator). I det første skærmbillede, vil du blive bedt om at trykke på Enter for at fortsætte.

Installer Windows 7 til en USB ekstern harddisk KØRSEL: 15

Trin 5: Tryk på Enter-tasten for at gå til den install.wim fil til stede i mappen Windows Files. Den install.wim fil kan findes under Kilder mappe (Windows-filer / Kilder / install.wim).

Installer Windows 7 til USB ekstern harddisk drev1

installere Windows 7 til usb harddisk

Trin 6: Nu skal du vælge Windows 7-udgave, som du vil installere på ekstern harddisk. Du kan vælge udgaven ved at indtaste indekstal vises på skærmen. Skriv f.eks "5" (uden citat) og tryk på Enter-tasten for at vælge Ultimate edition.

Installer Windows 7 til en USB ekstern harddisk drive2

Trin 7: Det næste skridt er at indtaste dit eksterne drevets drevbogstav. Indtast drevbogstavet (ex: L), og tryk Enter.

Installer Windows 7 til en USB ekstern harddisk Drive3

Trin 8: Nu kan du skrive drevbogstavet for din aktive partition og tryk på Enter-tasten. Generelt "C" er den aktive partition. Du kan finde den aktive partition ved at åbne Windows Diskhåndtering værktøj (type diskmgmt.msc i Start-menuen søgeområdet og tryk enter for at starte den).

Installer Windows 7 til en USB ekstern harddisk drive4

installere Windows 7 til usb ekstern disk

Trin 9: Endelig vil installationsprogrammet bede dig det drevbogstav, du har indtastet at installere Windows 7 er en USB-harddisk eller ej. Som du installerer Windows 7 til en ekstern harddisk blot skrive "Y" uden citat, og tryk Enter.

Installer Windows 7 til en USB ekstern harddisk drive5

Klik til sidst på Enter-tasten igen for at starte udvinding af install.wim filer. Dette kan tage et par minutter. Når det er gjort, vil du blive bedt om at genstarte din pc til at fortsætte den normale Windows 7 installationen.

Installer Windows 7 til en USB ekstern harddisk drive7

Installer Windows 7 til en USB ekstern harddisk drive9

Trin 10: Genstart din pc og følge den sædvanlige Windows 7 installation procedure at fuldføre Windows 7 installation på ekstern harddisk. Din pc vil blive genstartet to eller tre gange under installationen.

Bemærk at installationen kan være langsommere, når du installerer Windows 7 til en ekstern harddisk.

Trin 11: Når det er gjort med installationen, du er god til at gå. Du kan installere alle drivere og anden software til at begynde at bruge den bedste Windows-versionen på din pc.

Bemærk: Vi har testet denne metode til at installere x86 smag af Windows 7 til Seagate ekstern USB-harddisk. Men skulle virke fint med x64 så godt. Brugere, der ønsker at bære Windows 7 på et USB-flashdrev kan følge vores hvordan at bære Windows 7 på USB-flashdrev guide.

UPDATE: Hvis du har problemer med denne vejledning. du gå gennem vores hvordan du installerer Windows 7 på USB med lethed guide til enkle instruktioner.
Avatar billede 220661 Ekspert
05. august 2016 - 13:22 #22
#21 Rasmus jeg tror du misforstår hvad spørger vil. Som jeg forstår det skal den eksterne disk bruges til .iso mediet så han kan installere computeren med. Som jeg læser din fine lange guide, så ser det ud til at systemet skal installeres på en usb disk. Er det ikke korrekt set?
Avatar billede Marc F. Mester
02. september 2016 - 15:56 #23
Hej Rasmus og 220661...
Til det første: Undskyld for forsinkelsen.
Til anden: Tak til Rasmus, at du har givet mig sådan en fine guide (benytter jeg når jeg har tid).
Og tak til 220661, din tip (http://www.computerworld.dk/eksperten/spm/1011973?k=8227367)virker næsten, dvs. jeg har fået dem på min usb pind (downloadet), men pc´en med windows 7 på kunne ikke finde dem.
Hva´ skal nu så gør derefter?

"#21 Rasmus jeg tror du misforstår hvad spørger vil. Som jeg forstår det skal den eksterne disk bruges til .iso mediet så han kan installere computeren med. Som jeg læser din fine lange guide, så ser det ud til at systemet skal installeres på en usb disk. Er det ikke korrekt set?" <<-- Jo, det har du.
Avatar billede 220661 Ekspert
02. september 2016 - 16:51 #24
Når du har hentet .iso filen skal indholdet klargøres så der kan bootes fra det.
Det kan gøres med flere forskellige programmer. Jeg bruger selv Rufus:
https://rufus.akeo.ie/
Avatar billede Marc F. Mester
02. september 2016 - 17:28 #25
Ok :), gør jeg. Jeg melder mig tilbage, når jeg har gjort det, eller når jeg har nogen problemer igen...
Men på forhånd tak igen.
Avatar billede Marc F. Mester
18. december 2016 - 00:14 #26
Hej 220661!
Jeg har hentet Rufus på usb, og ville lige kigge nærmere på det..
Og nu har jeg en stort problem: Jeg har haft to usb-nøglerne i mit computer (handler ikke om komputeren som er i stykker), også er kommet Rufus fra en usb til anden usb.
Hvad betyder, at usb nr.2 er blevet slettet af Rufus...
Og på stikken nr.2 var vigtige data på.
Spørgsmål:
kan jeg mine data få tilbage?