Avatar billede prinsib Seniormester
30. juli 2016 - 13:43 Der er 4 kommentarer

Er der nogen herinde som er experter i Excel 365.

Hej experter.
Jeg har problemer med et ark som jeg med hjælp herindefra har lavet, og som virker perfekt på min pc.
Når jeg gemmer det i iCloud og henter det ned på min iPad i Excel virker det ikke som det skal.
Kan nogen hjælpe mig?
Hilsen Ib
Avatar billede claes57 Ekspert
30. juli 2016 - 15:58 #1
fx makroer understøttes ikke på ipad.
Avatar billede prinsib Seniormester
30. juli 2016 - 18:55 #2
Hej Claes 57.
Jeg havde det næsten på fornemmelsen, men i første omgang ville jeg bare kunne låse nogle rækker i mit regneark. Hvis jeg gør det på min pc og åbner det på min iPad, kommer der en irriterende meddeles om at nogle celler er låste, og kan ikke redigeres. Det kan jeg ikke bruge til noget, og det kommer ikke frem på min pc.
Så ville jeg også gerne kunne rydde nogle rækker for tal, men det kan jeg heller ikke få til at virke på Excel 365. Det virker også på min pc, med Excel 2010.
Er det et skodprogram eller??
Ib
Avatar billede claes57 Ekspert
30. juli 2016 - 19:38 #3
Det er ok på iPad, men barberet ned pga krav til bla størrelse. Og alle de sjældent brugte ting (for gennemsnitsbrugeren) findes derfor ikke. Ios er jo en helt anden kodning, så det koster for meget at udvikle.
Har du prøvet, om du kan mere via browser når du der logger ind på live.com og bruger Excel direkte på din onedrive-fil? Der er det jo uafhængigt af styresystem, og kører på Microsofts servere til netop deres løsning (det kan stadig ikke makroer).
Avatar billede prinsib Seniormester
30. juli 2016 - 20:04 #4
Du har nok ret Claes. Vil du godt prøve at forklare mig (novice) hvordan jeg kan bruge Excel via browser og logge ind på live.com
Ib