Avatar billede allan75 Juniormester
30. juli 2016 - 15:57 Der er 5 kommentarer

Problemer med opstart, nogle gange. Skærmen venter på on signal.

http://www.computerworld.dk/eksperten/spm/1011933
#5
Det værktøj kan vel kun bruges hvis windows faktisk starter op?

Jeg har engang i mellem det problem at ved opstart kommer pc'en aldrig i gang, skærmens on knap står bare og blinker, som om den venter på signal fra grafikkort. Og blæseren på grafikkortet begynder at køre meget hurtigt, som om der skal køles meget, NU.
Det eneste der hjælper er at holde power knappen inde indtil den slukker, og så virker det som regel ved næste opstart.
Avatar billede Slettet bruger
31. juli 2016 - 06:10 #1
den ender med at brænde sammen.
du har sikkert et kølingsproblem, og evt. sidder gfx kortet ikke ordentligt fast.

jeg vil anbefale du åbner computeren, og renser den for støv, og sikrer dig at blæseren kører ordentligt, og så tag gfx kortet ud og tryk det ordentligt på plads igen.

hvis du bare fortsætter, kan det hele brænde sammen.
Avatar billede Slettet bruger
31. juli 2016 - 11:28 #2
Det lyder meget som en RAM-problem - som sidwave #1 skriver ville jeg sikre mig at alt støv er fjernet og så prøve igen
Avatar billede allan75 Juniormester
31. juli 2016 - 11:32 #3
Alt støv er netop ude, og det er tjekket at grafikkortet sidder rigtigt.
Avatar billede Slettet bruger
31. juli 2016 - 13:11 #4
Måske har du en Ramfejl... hvor mange "stænger" har du i?
Hvis du har 2 Ramsten, kunne du tage den ene ud, og se om pcen kører bedre - ellers byt dem ud og se der
Avatar billede allan75 Juniormester
10. august 2016 - 22:31 #5
jeg har 4  kan jeg se.
Jeg undrer mig dog også over, at efter jeg har fået SSD og opgraderet til win 10, er den mega langsom til at tænde for skærmen igen, når den er blevet slukket efter 20min.
El. dvs. lige efter de 20min starter den op med det samme, men hvis der går 60min, går der fra 44sek.til 65sek.  fra jeg flytter på musen til skærmen tænder.
Jeg har taget dvale fra og hd skal først slukkes efter 600min.
Slumring og hybrid slumring er også deaktiveret.
Opstart om morgenen hvor alt har været slukket helt ned, tager 4min.
Nu har jeg så prøvet at sætte min gamle raptor HDD til. og der tog opstart 2min.
Ved begge kommer der pludselig ikke noget liv i skærmen, før man skal logge ind.
Jeg satte så SSD i igen, og så tændte skærmen med det samme jeg tændte pc, og opstart tog 50sek.
Hva dælen sker der lige?