Avatar billede rasmussev Juniormester
31. juli 2016 - 08:40 Der er 12 kommentarer

Skift fra Windows 7 til 10 er gået galt.....

Hejsa,
jeg lovede lige at hjælpe naboen med at opdatere hans HP touch smart 600 fra Windows 7 til 10. Da den selv genstarter lige før 100 % kommer den med denne tekst: Der er gået noget galt og fejlkoden 0xc0000005. Prøver det hele igen men desværre med samme udfald.
Når den starter op foreslår den der skal køre en genoprettelse og i denne meddelelse kommer den med denne fejl 0xc0000001 men genoprettelsen kan den heller ikke få lov at køre.Nu kan den ikke starte op hverken med det win 7 der var eller 10. Jeg har opdateret med imagefil brændt ud på dvd.
Jeg har ikke noget medie så jeg kan sætte den op til det gamle win 7 og så starte derfra igen. Der hvor jeg er nu tænker jeg kun der er formatc: tilbage, eller hvad? og i så fald hvordan gør jeg dette?
Med venlig hilsen
Den lidt pressede nabo;)
Avatar billede poko1 Ekspert
31. juli 2016 - 09:11 #1
Hvis du ikke ved hvilken udgave  kan hente en windows 7Multi her:
http://www.oz1dis.dk/win7download/Win7_DA_64_SP1_multiDVD.iso
Med dette værktøj fra microsoft kan du lave en DVD/USB Disk
http://wudt.codeplex.com/
Start fra mediet og efter valg af sprog vælger du i nederste venstre Repair
Avatar billede rasmussev Juniormester
31. juli 2016 - 09:28 #2
Super, det testes lige senere idag;) du hører nærmere.
Avatar billede 220661 Ekspert
31. juli 2016 - 09:50 #3
Hvis nøglen til Windows 7 refererer til en 32 bit med eller uden sp1 kan disse også hentes på samme side som poko1 henviser til, hvis du får behov for det.
http://answers.microsoft.com/da-dk/windows/forum/windows_7-files/hvor-downloader-man-windows-7-gratis-n%C3%A5r-man/40a2f6d1-9137-471c-a8e1-97192b7cd4bd?auth=1
(1 svar i tråden OZ1dis) De tre link står samlet nederst i nævnte indlæg.
Hvis det ikke lykkedes dig at reparere, så burde du med det rette medie kunne geninstallere den, med den rette version, og med den nøgle som oprindeligt fulgte med computeren.
Avatar billede rasmussev Juniormester
31. juli 2016 - 19:12 #4
hejsa igen,
nu har jeg prøvet det du skriver Poko og det virker desværre ikke. Den kan ikke reparere windows 7 da den slet ikke kan finde den. Så har jeg prøvet at installere den på ny og den fejler også i installationen. Den kommer med følgende meddelelse
Installation er annuleret med fejlkode 0x8007045d.
Kan man ikke formatere og slette alt der er på disken som man gjorde tidligere og så starte med win 10?
Avatar billede poko1 Ekspert
31. juli 2016 - 19:49 #5
Du kan da godt prøve men det kræver at du Har en aktiverings kode!
Jeg har lavet en vejledning
Her kan du hente og lave et medie ud i en køre
http://www.filedropper.com/sdankanduhenteoginstallerewindows10_1

Og hvis du så får samme meddelelse så må det være din HD:
Avatar billede rasmussev Juniormester
31. juli 2016 - 20:02 #6
Hej igen,
hvordan formaterer jeg først?
Avatar billede 220661 Ekspert
31. juli 2016 - 20:04 #7
Formoder ikke din Windows 10 er blevet aktiveret da du har fået fejl. Jeg har dog set denne tråd her for ikke så længe siden.
http://www.computerworld.dk/eksperten/spm/1012004
Har ikke selv kendskab til siden.
Avatar billede poko1 Ekspert
31. juli 2016 - 20:10 #8
Kan du komme så langt så prøv bare med Win 7 igen
https://billedeupload.dk/?v=MAJLQ.jpg
Avatar billede rasmussev Juniormester
31. juli 2016 - 20:11 #9
Jeg ringede til dem i fredags og fik oprettet en sag hos microsoft, og de lovede de nok skulle hjælpe licens hjem selv om tid var overskredet nu når der var oprettet en sag;)

Poko rigtig flot vejledning men det er jo det jeg har gjort til at starte med uden held, derfor tænkte jeg at slette alt på disken måtte være løsningen det er som om de 2 systemer generer hinanden lidt. Derfor tænkte jeg at rydde alt på disken!
Avatar billede rasmussev Juniormester
31. juli 2016 - 20:36 #10
Poko.... enormt god og uførlig hjælp, jeg har kunne sagtens komme dertil og er igang med at installere det hele på ny........

Opfølgning følger..:)
Avatar billede rasmussev Juniormester
01. august 2016 - 23:27 #11
Hejsa,
så er alt prøvet og også opgivet. Min konklusion må være hdd er færdig. Jeg har foreslået naboen at købe en 120 gb ssd disk har set man kan få dem til små 500 kr. Maskinen er en Hp touchsmart 600 pc.

http://h10032.www1.hp.com/ctg/Manual/c01895538.pdf

Tænker i ikke også det kunne være løsningen og så smide windows 10 på den?
Er der specielle forbehold jeg skal være opmærksom på ifht ssd disken?
Diskens størrelse er ok de havde brugt ca 50 Gb på den gamle disk som nu er defekt.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
10. august 2016 - 17:29 #12
En frisk Win10 med Anniversay Update og Office 2013 Pro Plus fylder knap 26GB så det burde være fint nok.

En Win-licens kan købes for en slik her:
https://www.g2play.net/catalogsearch/result/index/?q=windows