Avatar billede Charlotte Novice
31. juli 2016 - 09:39 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Afstemning

Hejsa
Jeg skal afstemme alle vores finanskonti........ er der en nem løsning?

PT sammenligner jeg manuelt Debet og Kredit, det er så ikke matcher er min difference.....surt det tager for lang tid..

Banken er nem, da jeg kan downloade et kontoudtog og lave en sammenligning, så den var gjort meget hurtig i C5

Håber du har et quick fix :)

Hilsen og tak
Charlotte
Avatar billede kim1a Ekspert
31. juli 2016 - 15:35 #1
Hvad skal du afstemme dem imod? Hvis det er fordi du skal finde de åbne poster kan en lidt manuel måde være at lave en abs formel (som gør alle kredit til positive) og så bare sortere efter størrelse, så er der god chance for at de står lige under hinanden.

Alternativt kan der måske være en fordel at lave en sammenkobling af beløb, tekst og evt. dato (brug &) og så sortere fra denne nye mærkelige ting.

Der findes løsninger som kan hjælpe med den slags, tit lavet af revisionsbranchen, men de koster tit penge. Jeg så i sin tid en bankafstemningsløsning som indlæste via csv filer.
Avatar billede Charlotte Novice
31. juli 2016 - 16:29 #2
Tak Kim1a
Det er kun for at finde åbne poster men det er nu ikke så simpelt. Jeg har f.eks 3-15 forskellige beløb der udlignes med et enkelt beløb.
Jeg bruger pt farver og sortering, hvor jeg så ender op med de resterende beløb, men det er en tidsrøver
Avatar billede kim1a Ekspert
31. juli 2016 - 16:46 #3
Ja, det er det også i selv ret store bogholderi afdelinger rundt omring i virksomhederne.
Nu ved jeg ikke om det er noget du har tastet ind du afstemmer, men jeg har to forslag:
Find dig et system i tekstfeltet i indtatningen så du kan sortere det ud og afstemme ud fra det.
Alternativt opretter du en ekstra kolonne og skriver noget deri, sætter filter på det hele og arbejder ud fra dette ved kun at have tomme vist.