Avatar billede yasmin.3456 Praktikant
31. juli 2016 - 11:12 Der er 6 kommentarer

Disk drev!

Hej!

Da jeg ikke er af en meget stor it-nørd at være, har jeg et spørgsmål.
Jeg har en toshiba satelitte computer. For et stykke tid siden fik jeg windows 10, som jeg virkelig fortryder.
Der har været SÅ  mange fejl såsom Start-knappen osv. men jeg har fået løst de problemer.

Mit problem nu er at min cd-drev ikke virker. Hver gang jeg sætter et cd disk ind i computeren, kommer der INTET frem. Det er virkelig øv, da jeg skal bruge det meget.
Nogen løsninger?? :/
Avatar billede Mikkel Clement Seniormester
31. juli 2016 - 11:39 #1
Kan du høre om cd-drevet kører, altså om cd'en bliver spundet rundt? Hvis den gør det, er det sandsynligvis et driver problem.

Hvis du højreklikker på start-ikonet kan du vælge enhedshåndtering. Her kan du finde Dvd/Cd-rom-drev. Her skulle den gerne vise dit cd-drev. Du kan prøve at højreklikke på det og vælge opdater driversoftware - så vil Windows Update forsøge at finde drivere til den. Hvis det ikke virker efter en genstart kan du forsøge at højreklikke på den igen og vælge "fjern" og så genstart. Windows vil så selv finde en enhedsdriver og det plejer at lykkedes.

Hvis ovenstående ikke virker kan du gå på producentens hjemmeside og finde din model af drevet og downloade driveren der.

Problemer er bare at det ikke er sikkert der findes en driver til lige netop dit drev, hvis det ikke er helt nyt længere. Prøv ad og se om ikke noget af ovenstående løser dit problem, og ellers siger du bare til!

Mvh Mikkel
Avatar billede 220661 Ekspert
31. juli 2016 - 11:53 #2
Er drevet heller ikke synligt i hverken enhedshåndteringen eller diskhåndtering?
Prøv at se om drevet ligger skjult, og brug tippet med ata controlleren der ligger i dette tip:
http://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/windows_10-files/windows-10-dvd-drive-missing/f246ef3d-ff9a-4cd2-9746-7de01184c258?auth=1
Avatar billede poko1 Ekspert
31. juli 2016 - 12:25 #3
Ja muligheden er at der ingen  drevbogstav er
Avatar billede Slettet bruger
01. august 2016 - 14:30 #4
åbn din pc og check om cd-kablet er faldet af/løst
Avatar billede poko1 Ekspert
01. august 2016 - 14:54 #5
Jeg mener en Toshiba satellite er en Bærbar Eller ?
Avatar billede 220661 Ekspert
01. august 2016 - 17:41 #6
Ja det bør være en bærbar. Men nogle modeller har jo løse kabler på selvom det er en bærbar. Kender ikke princippet i toshiba dog.