02. august 2016 - 11:54 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke modtage/sende jpg filer

Jeg bruger Windows Livemail og kan ikke modtage eller sende jpg. filer men kan godt modtage/sende jpeg. filer. Jeg får følgende fejlmelding. Forbudt filtype. Er der nogen der ved hvad jeg skal gøre
Avatar billede CRKrogh Ekspert
02. august 2016 - 12:10 #1
Hvornår får du denne melding - når du prøver at sende til en vilkårlig- eller specifik modtager, eller når du får mail fra en vilkårlig- eller specifik afsender?
02. august 2016 - 13:04 #2
Når jeg modtager eller sender mail får jeg følgende besked:

( Forbudt filtype. Denne meddelelse indeholder en vedhæftet fil, hvis filtype betragtes som farlig. Filen er blevet deaktiveret. )

Det er uafhængig af hvilken afsender/modtager det er. Jeg kan godt modtage/sende JPEG filer, men da de fleste billeder er JPG, så hjælper det ikke meget.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
02. august 2016 - 13:33 #3
Well, det tyder jo på at Microsoft pålægger et filter.

Den helt enkle løsning er vel blot at omdøbe filerne fra *.jpt til *.jpg_
Avatar billede Slettet bruger
03. august 2016 - 01:09 #4
brug et ordentligt mailprogram, thunderbird

live mail er det ypperste dårligste
03. august 2016 - 16:50 #5
Alt virker nu hvor jeg har skiftet fra Windows LM til Thunderbird.