Avatar billede Anja Ussing Praktikant
03. august 2016 - 10:10 Der er 7 kommentarer

Internetkabel til Ipad

Min datter skal til USA og bo hos en familie, som ikke vil have trådløst internet i huset pga stråler. De har internet i huset, men via kabel, som hun kan anvende.

Skolen i USA udleverer en Ipad til skolebrug og hun medbringer sin egen fra DK.

Hvordan kan hun komme på internettet på sin Ipad ?

Håber på svar/hjælp

Frustreret teenager/mor
Avatar billede lars_computerworld Seniormester
03. august 2016 - 11:03 #3
Der er ikke umiddelbart en nem måde at gøre det på, så det bliver noget hjemmebyg.

Der er en guide her på engelsk: http://www.cultofmac.com/425400/when-wi-fi-is-out-use-ethernet-to-get-online-with-your-ipad/

- den involverer en ipad til USB-stik, en såkaldt USB-hub og så et USB-netkabel. Det bliver hurtigt lidt penge. Og siden det er lidt hjemmebyg er der ingen garanti for at det virker.

Jeg er sikker på at iPad er smart, men spørgsmålet er om ikke en billig pc med et netstik / en brugt ældre macbook ville være en god løsning at have med i stedet for til hjemmebrug. Så kan man tage iPad med i skole.
Avatar billede eurositi Ekspert
03. august 2016 - 12:09 #4
Dette er løsningen (men prisen er - som med det meste Apple-grej - temmelig pebret ift. hvor simpelt et produkt, der er tale om):
https://www.av-cables.dk/thunderbolt-adapterkabel/apple-thunderbolt-til-gigabit-ethernet-rj45.html
Avatar billede buttwipe Juniormester
03. august 2016 - 18:32 #5
#4
Den er ikke til en iPad, men en Mac.
Der er ikke Thunderbolt stik på en iPad.
Avatar billede eurositi Ekspert
03. august 2016 - 19:02 #6
Korrekt #5.
Mit råd kan ikke bruges alligevel. Beklager.
Avatar billede Thomas_NS78 Mester
31. august 2016 - 20:54 #7
hvad med at sætte et trådløst access punkt uden for huset.

(signalet går jo alligevel igennem væggene :))