Avatar billede simonhebo Praktikant
03. august 2016 - 19:01 Der er 13 kommentarer

Mit internet fungerer måske ikke som det skal

Det sker tit at internettet hopper af og kommer tilbage ikke lang tid efter, men tit er det sådan at det kun sker for et spil og måske skype. så jeg kan godt se youtube og andre ting i min browser, jeg har også prøvet fejlfindings værktøjet når der her sker, og den kan ikke identificere problemet. jeg ejer ikke internettet, det gør min mor så jeg kan ikke gøre så meget
Avatar billede 220661 Ekspert
03. august 2016 - 19:14 #1
Har du kigget i strømstyringen for dine netkort at Windows ikke må lukke for strømmen til enhederne?
Tænker måske at hvis programmet er inaktivt på nettet over en periode, så lukkes forbindelsen. Ved streaming er man jo på hele tiden.
Prøv at tjekke det i din enhedshåndtering.
Avatar billede simonhebo Praktikant
03. august 2016 - 20:38 #2
gik ind på enhedshåndtering og klikkede på Netværkskort, så gik jeg ind under egenskaber på alle der stod indenunder men ingen steder sagde den noget om strømstyring
Avatar billede simonhebo Praktikant
03. august 2016 - 20:40 #3
jeg bruger windows 10 forresten
Avatar billede 220661 Ekspert
03. august 2016 - 20:41 #4
Forstår jeg ikke. Det står normalt helt til højre når man går ind i egenskaberne??
Avatar billede 220661 Ekspert
03. august 2016 - 20:43 #5
Det gør jeg også her på min pc. Den er dog en stationær, men jeg kan sagtens finde strømstyring alligevel på netkortet.
Avatar billede simonhebo Praktikant
03. august 2016 - 20:55 #6
opdatere netværkskortet, og har nu slået det fra, så må jeg se om det virker
Avatar billede 220661 Ekspert
04. august 2016 - 06:33 #7
Godt du fik en løsning på problemet :-)
Avatar billede simonhebo Praktikant
14. august 2016 - 13:21 #8
jeg troede at det virkede men det har ikke rigtig hjulpet på noget, så jeg mangler stadig hjælp. burde jeg ringe til internetudbyderen?
Avatar billede 220661 Ekspert
14. august 2016 - 13:49 #9
Du havde fjernet tjek tegn under strømstyring i enhedshåndteringen?
Har du forsøgt at genstarte dit internet udstyr uden noget koblet på, og så koble enhederne på en af gangen?
Er dine drivere til netkortene i nyeste version?
Avatar billede simonhebo Praktikant
14. august 2016 - 15:23 #10
jeg har gjort alt det, men efter at jeg opdaterede mit netkort, så står der kun et netkort der inde på enheds håndteringen, før kunne jeg se en masse forskellige.
Avatar billede 220661 Ekspert
14. august 2016 - 19:09 #11
Vil da umiddelbart tro du max har 2 netkort i din pc hvis det er en bærbar, eller blot 1 hvis det er en stationær.
Avatar billede simonhebo Praktikant
14. august 2016 - 19:20 #12
der stod en masse ting under det jeg bruger før jeg opdaterede det, indenunder "netværkskort". ved ikke hvorfor, men jeg tror ikke at det gør noget
Avatar billede simonhebo Praktikant
14. august 2016 - 19:38 #13
nogle gange når jeg har problemet så siger den heller ikke nede i højre hjørne at internettet mangler