Avatar billede hkprofil Forsker
05. august 2016 - 11:00 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Blokering af program

Jeg får hele tiden følgende advarsel:
Deep Guard har blokeret et program på Computeren.
gwxconfigmanager.exe
placering: c:\windows\system32\gwx\gwxconfigmanager

Er der nogen derved hvad det vil sige, og hvad jeg evt. skal gøre?
På forhånd tak.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
05. august 2016 - 11:03 #1
Det ligner jo lidt en malware, forklædt som del af en MS-opdatering:
http://www.butterats.org/gwxconfigmanager-exe-takes-30-of-cpu-windows/

Det harmonerer jo også fint med at f-secure forsøger at stoppe den.
Avatar billede hkprofil Forsker
05. august 2016 - 12:39 #2
Javel og ved du hvad jeg skal gøre ved det?
Avatar billede CRKrogh Ekspert
05. august 2016 - 12:51 #3
Der er en udmærket vejledning i det link, jeg lagde i post #1....
Avatar billede f-arn Guru
08. august 2016 - 21:48 #5
@hkprofil

Fik du løst dit problem?
Avatar billede hkprofil Forsker
09. august 2016 - 07:49 #6
Jeg arbejder på det.....
Avatar billede hkprofil Forsker
09. august 2016 - 07:52 #7
Jeg er dog ikke så øvet i det tekniske engelske, så jeg tør ikke kaste mig ud i den løsning - er der mon en dansk løsning?
Avatar billede CRKrogh Ekspert
09. august 2016 - 08:26 #8
Nu, hvor det er slut med den gratis opgradering til Win10, kan du fjerne den opdatering, der indeholder filen:

Gå ind i "Windows Update".
Tryk på "Opdateringsoversigt"
Find [KB3035583] og vælg "Fjern"
Genstart
Avatar billede hkprofil Forsker
09. august 2016 - 09:04 #9
#8 Nu har jeg gjort som du anbefaler og er spændt på om det hjælper. Det undrer mig blot, at den hed Updatering til Windows 7 som jeg kører med?
Avatar billede CRKrogh Ekspert
09. august 2016 - 09:07 #10
Microsoft har ønsket at få så mange med over på Win10 fra starten som muligt. Derfor skubbede man også en opgraderingsassistent ud som en opdatering.
De fik massiv kritik for at gøre en obligatorisk - den burde vel reelt have været valgfri.
Avatar billede hkprofil Forsker
09. august 2016 - 09:34 #11
Aha - tak - nu afventer jeg dagen UDEN ADVARSLER..... På forhånd tak for hjælpen. Jeg vil vende tilbage med resultatet :-)))
Avatar billede CRKrogh Ekspert
09. august 2016 - 09:40 #12
Super!
Avatar billede hkprofil Forsker
13. august 2016 - 09:33 #13
Jeg har ikke fået advarslen i flere dage, så det har virket, mange tak for hjælpen. Hilsen Hkprofil