Avatar billede invejle Praktikant
06. august 2016 - 11:53 Der er 6 kommentarer

NAS brudt ned

Jeg har en NAS drev hvor strømforsyning er brudt sammen - hvordan får jeg fat i mine data'er,
jeg har prøvet at ta' alle 4 sata diske ud af nas og sætte i intern i min pc men jeg kan ikke se nogen data,
i diskhåntering kan jeg se mit drev men der står der er 100 % fri
Avatar billede CRKrogh Ekspert
06. august 2016 - 11:58 #1
Du skal HELT SIKKERT holde dig fra at fedte rundt med diskene i din PC og vær MEGET påpasselig med at få dem sat i NAS'et igen på de samme pladser, som de blev udtaget fra.

Skaf en ny strømforsyning til dit NAS, det er den nemmeste og sikreste vej tilbage til dine data!
Avatar billede kurt54 Ekspert
06. august 2016 - 12:04 #2
Ja eller anskaf en NAS af samme type - måske brugt da den kan være ude af handel - var din NAS spritny var det nok en garantisag.
Avatar billede invejle Praktikant
06. august 2016 - 13:01 #3
jeg kan vist ikke købe en ny i samme model - min NAS er Thecus N4100
Avatar billede CRKrogh Ekspert
06. august 2016 - 13:23 #4
Strømforsyningen ligner en helt almindelig ATX-psu i miniformat. Hvis du har en liggende, kunne du jo tilkoble den bundkort og diske og redde dine data?
Avatar billede CRKrogh Ekspert
06. august 2016 - 13:25 #5
Hov - det ser ud til at den kan købes som reservedel her:
http://www.i-store.com.au/product/?CategoryID=0&productid=13345
Avatar billede olsensweb.dk Ekspert
06. august 2016 - 13:35 #6
>Skaf en ny strømforsyning til dit NAS, det er den nemmeste og sikreste vej tilbage til dine data!

>Hov - det ser ud til at den kan købes som reservedel her:
eller her
http://shop.thecus-eu.com/index.php/spare-parts/4-bay/n4100pro/4-bay-power-supply-detail

http://shop.thecus-eu.com/index.php/spare-parts/4-bay/n4100