Avatar billede Zalin Novice
09. august 2016 - 17:09 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Macbook Pro 2012 MID er langsom ved selv de simpleste opgaver.

Hej CW.

Jeg har netop købt en brugt Macbook Pro 2012 MID i perfekt stand og endda med opgraderet harddisk (Samsung EVO 250gb SSD).

Dog har jeg det problem at den hakker meget i det. Den kører flyende, men lige pludselig fryser den i 1-2 sekunder, hvorefter f. eks teksten man netop har skrevet kommer frem. Problemet er super træls, og jeg vil gerne have det løst. Macen var blevet resettet til ny, og har kun opdateret den til det nyeste IOS system, ellers er den helt som fra ny. Jeg har prøvet diverse ting bla. diskværktøjet, men intet synes at virke.

Håber på en hurtig løsning!
Avatar billede CRKrogh Ekspert
09. august 2016 - 22:18 #1
Hvor meget RAM har du i den, og hvilken CPU?

Jeg kører en Macbook Pro fra '11 med 8GB, Core i7 og SSD - det køre super med både OS X og Windows 10.
Avatar billede Zalin Novice
09. august 2016 - 22:21 #2
2.5 ghz i5, 4 gb ram 1600 mhz
Avatar billede CRKrogh Ekspert
09. august 2016 - 22:23 #3
Jeg ville nok fodre ekstra 4GB RAM i den...!
Avatar billede Zalin Novice
09. august 2016 - 22:27 #4
Kunne være en løsning. Bare underligt at en helt frisk MAC ikke engang kan trække styresystemet uden lag. Giver det et skud.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
09. august 2016 - 22:29 #5
Tænk på at nyeste OS X sagtens kan være gearet til mere RAM, end maskinen blev leveret med i '12.
Avatar billede Zalin Novice
09. august 2016 - 22:40 #6
Hvor mange RAM skal man generelt have for at det kører smooth?
Avatar billede CRKrogh Ekspert
10. august 2016 - 11:12 #7
Jeg har 8GB i min - det kører fint både på OS X og Win 10.
Avatar billede Casper M Juniormester
10. august 2016 - 15:46 #8
Det bør ikke være RAM, der er årsagen til dit problem. 4GB, reinstall og SSD er rigeligt. Det er selvfølgelig en god idé at smide 8GB i maskinen, men den kan også være hdd flex kablet (kendt problem på MacBooks)
Avatar billede CRKrogh Ekspert
10. august 2016 - 20:38 #9
Det lyder mere end underligt, hvis en fejl på et kabel skulle give en periodisk fejl - jeg ville forvente at den var konsekvent. Har du links til andre, der har haft det problem?