12. august 2016 - 15:21 Der er 6 kommentarer

A3 S/H laserprinter

Hejsa!

Jeg leder efter en A3 laserprinter der kan printe SORT vedvarende. Altså en der ikke toner over i grå, inden den når halvt gennem tonerkassetten.

Den skal samtidigt kunne printe A4, men der er ikke større krav til netværk, duplex, hastighed, minimale margener eller lignende - den skal bare være driftsikker, og med god kapacitet på tromle og kassette.

Hvad kan anbefales? Hvor starter man prismæssigt for sådan en, og hvad skal man for alt i verden undgå? Den vil blive brugt mest til tekst og tegning (kræver nogenlunde skarp afgrænsning, men ikke krav til plotkvalitet), men må selvfølgelig gerne kunne håndtere en rimelig gråtoneskala til et billede indimellem - Der bliver ikke tale om fotokvalitet på glittet papir - "bare" standard print på almindeligt papir.
Avatar billede Slettet bruger
12. august 2016 - 15:34 #1
Jeg har haft en Brother S/H i flere år, og har den stadig. Jeg er glad for netværket, så printeren ikke skal stå ved siden af computeren og duplex,  er rigtig godt, det har sparet mig for masser ad papir. Den model jeg har, er selvfølgelig udgået til fordel for en ny model. Her er nogle modeller.
http://www.lomax.dk/elektronik/print-scan-og-fax/printere-187/brother-hl-l2340dw-sorthvid-laserprinter-3080910/?pla=1&gclid=CMWw7rf-u84CFaPOcgodOZkJJQ
Avatar billede Slettet bruger
12. august 2016 - 15:36 #2
Ps. Det var bare modellen jeg ville vise, firmaet kender jeg ikke.
12. august 2016 - 15:39 #3
Tak for input, men det skal være A3 - det kan den vist alligevel ikke klare den lille kompakte sag der. :-)
12. august 2016 - 15:41 #4
Og Brother S/H har jeg prøvet i A4... det er ikke med udelt begejstring jf. ovenstående om driftsikkerhed/fading til grå.
Avatar billede Slettet bruger
12. august 2016 - 16:04 #5
A3 ok. Den smuttede. Jeg har jo kun mine egne erfaringer, og jeg har aldrig oplevet, at det printede går over i gråt. Jeg har skiftet tromle flere gange, når de er tomme, med samme gode resultat. Men har man dårlige erfaringer, vil man vel hellere prøve et nyt mærke:-)
16. august 2016 - 12:44 #6
Slet ingen der har haft brug for en sådan? Eller koster farve kun marginalt mere, ovenstående krav taget i betragtning?