Avatar billede funkylezzz Praktikant
12. august 2016 - 21:29 Der er 5 kommentarer

Erfaring/viden om Net1.dk sammen med antenneforstærker søges

Hej jeg har internet gennem net1 og mangler lige den sidste streg på routeren for at have fuld signal... Jeg er kommet i besiddelse af en antenneforstærker som jeg har koblet til antenne, hvilket giver fuld signal på routeren...
Problemet er bare at der er ingen forbindelse til udbyderen.
Nogen der har et kvalificeret svar på hvad der er galt?

MVH Lars
Avatar billede CRKrogh Ekspert
12. august 2016 - 22:01 #1
Antenneforstærkeren er enten ikke afstemt til det rigtige bånd eller for smalbåndet til at håndtere datakommunikationen.

Der står formodentlig på både router og antennen til den, hvilket frekvensbånd den arbejder på. Antenneforstærkeren skal passe til formålet.
Avatar billede funkylezzz Praktikant
12. august 2016 - 22:29 #2
Den arbejder på 450 MHz og det passer sammen med forstærkeren
Avatar billede funkylezzz Praktikant
12. august 2016 - 22:31 #3
Men jeg kan se at forstærkeren er skærmet mod 4g og lte hvilket net1 bruger, kan det have noget at gøre med det?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
12. august 2016 - 23:31 #4
Antenneforstærkeren virker formentlig kun til modtagelse af signal, ikke til afsendelse. Den vil endda formentlig dæmpe det afsendte signal ganske meget, og derfor har du ikke forbindelse.

Du skal i stedet bruge en retningsbestemt antenne, som net1 vist faktisk selv sælger.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
13. august 2016 - 09:26 #5
#4 Det er da godt du er vågen, når jeg sidder og snorksover. Selvfølgelig skal forstærkningen ske i antennen, når han også leverer data den anden vej.
Der er jo nok næppe noget duplexfilter i en konsum-forstærker. :-)