Avatar billede daphne Novice
13. august 2016 - 15:03 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

AC adapter til WD-ekstern harddisk er pist

Jeg lægger mig fladt-ned og bekender: JEG HAR VÆRET JORDENS STØRSTE KVAJ!

Har været så uheldig, at miste mit strømkabel/AC adapter til min eksterne harddisk.
Har dog pust-pust fået lokaliseret en midlertidig løsning, men så er der jo en anden ekstern, der mangler strøm.

Oplysningerne er som følger:
AC-adapter
Model no: WA - 18G12G
B/A: Y534713513002698800
(der står nederst til højre CW-01 F3)

Jeg håber meget nogen kan hjælpe udfra disse oplysninger, så jeg kan få købt mig et kabel mere, så jeg ikke kommer til at stå i samme situation, for jeg skal jo aflevere den lånte tilbage. Og jeg kan simpelthen ikke finde nogen steder, hvor jeg kan finde sådan en adapter/strømkabel til en WD-ekstern hardd med ca. 2tb harddisk.

Håber meget og inderligt at nogen kan hjælpe mig ud af denne knibe..

Håbefulde-hilsner fra
Gitte Daphne
Avatar billede Slettet bruger
13. august 2016 - 17:41 #1
"JORDENS STØRSTE KVAJ!"  Det lyder flot, men jeg tror du er i hår konkurrence:-)
2tb så må det være en 3.5 Sata HDD.
Jeg ved desværre ikke hvor det kabel findes, men finder du det ikke, kan en anden adabter vel bruges? For ekssempel:
https://www.proshop.dk/Harddisk-tilbehoer/RaidSonic-ICY-BOX-IB-373U3/2529675?b=raidsonic~pro~logilink~corsair~startechcom
Avatar billede OOHHOO Juniormester
13. august 2016 - 21:35 #2
Man kunne jo også bare købe en ny adapter.
Du skriver ikke, hvilken spænding der skal være på DC siden.
Hvis du kender udgangsspændingen kan du søge på nettet.
Hvis du har god tid, kan du på Aliexpress.com endda købe en billigt.
Avatar billede kurt54 Ekspert
14. august 2016 - 00:28 #3
12V - 1.5A eller 2A - måske kan 1A gøre det det er en standard ting du bør kunne finde for en sjat -  et genbrugssted - som torvet ved høje tåstrup station eller butukken bag tåstrup staion hvor private sælger i kommision. Jeg går ude fra det er en sådan -
https://www.amazon.de/s/ref=nb_sb_noss?__mk_de_DE=%C3%85M%C3%85%C5%BD%C3%95%C3%91&url=search-alias%3Daps&field-keywords=Asian+Power+Devices+WA-18G12U+Power+Adapter+for+Select+WD+External+Hard+Drives+
men så meget bør du ikke give.
Avatar billede daphne Novice
14. august 2016 - 09:30 #4
Takker for jeres respons..

Jeg har fundet en midlertidig løsning på problemet, da jeg har en ven, der øjensynligt har en ekstern harddisk fra WD, som benytter selvsamme strømstik, så den har jeg fået lov til at låne for en kort bemærkning.

I stedet for at købe et strøm-stik, tror jeg, at jeg må bide-i-det-sure-æwle, og købe mig en ny ekstern harddisk, og overføre de data, der ligger på den jeg har nu, og så skrotte den, når jeg har fået den tømt.

Takker for alle in-put fra jer. Har givet tankerne frit løb.
Avatar billede Mikael Ekspert
14. august 2016 - 16:25 #5
Ved en simpel søgning med Google på "WA-18G12G" så dukker dette op.
LINK:
http://www.pchub.com/uph/laptop/345-120238-29767/Asian-Power-Devices-Inc-WA-18G12G-AC-Adapter-5V-12V.html

Hvis annoncen står til troende, så er der "god" info vedr. den strømforsyning.

Altså er den på 12 V og på 1,5 amp.
Men en vigtig info er stikket: 5.5/2.1 (Udvendigt/indvendigt)

Med disse info, så BURDE det være muligt at spørge diverse danske hjemmesider der forhandler ladere og strømforsyninger.

Stik 5.5/2.1 mm er anvendt til mange bærbares strømforsyninger. Men de er typisk på 16 - 20 Volt. Og kan ikke anvendes..

MÅSKE ??? har jeg en sådan gammel strømforsyning liggende, med korrekt volt, amp og stik. Den må du FÅ mod evt. porto.. ;)
Avatar billede daphne Novice
14. august 2016 - 18:46 #6
Hej Mikael,

Det lyder da absolut som en monster-fin service, du der vil give mig :-) - kunne jo være vi boede i nærheden af hinanden, så jeg kunne hente den ? - jeg er fra Albertslund.

Mange tak, det lyder meget generøst af dig.

Mvh. Gitte Daphne
Avatar billede Mikael Ekspert
14. august 2016 - 19:00 #7
Næ Gitte. Lolland ;)

Nu viL jeg ikke have min "normale" emailadresse liggende offentligt..

Men du kan benytte den anden for kontakt. Skal nok svare dig ;)

fleksjoblolland@gmail.com
Avatar billede kurt54 Ekspert
14. august 2016 - 21:43 #8
Har kigget gemmerne igennem og har nogle stykker i overskud som ikke er afleveret hos miljø og genbrugscenteret ved Høje Tåstrup station. De er fra Medion harddiske som jeg dokker i Medion computere uden ledninger. Bor tæt ved Høje Tåstrup station - men kan du vente  et par dage kan jeg droppe den i Albertslund -den kommune er ikke større end afstanden fra Roskildevej er begrænset.