Avatar billede dhphases Praktikant
14. august 2016 - 18:19 Der er 9 kommentarer

Bluetooth enheder

Hej

Hvis man har forbundet bluetooth enheder til en macbook pro - bliver de så lagret på bluetooth kortet? Jeg har lige reinstalleret en macbook og kunne se de gamle enheder efter at have formateret disken, reinstalleret OSX og installeret windows (har ikke været på maskinen før).
Avatar billede claes57 Ekspert
14. august 2016 - 19:42 #1
hvis bluetooth er aktiveret, så ser den 'med det samme' de enheder, der er indenfor ca 10 meters radius. Er det nyere enheder, så kan de ses i lige linje op til 100 meter.
Avatar billede dhphases Praktikant
14. august 2016 - 19:55 #2
Det er enheder der ikke er i nærheden - men har været forbundet førhen, undrede mig bare over hvordan den kunne "huske" de enheder?
Avatar billede claes57 Ekspert
14. august 2016 - 20:14 #3
det er så nok data, du har fået overført via icloud backup - standard vil den jo reetablere din opsætning og data når du logger ind.
Avatar billede dhphases Praktikant
14. august 2016 - 20:15 #4
Disken blev fjernet/formateret og OSX reinstalleret - så blev bootcamp og windows 10 installeret, det er så i windows 10 jeg kan se nogle enheder der var tilføjet i en tidligere version af OSX.
Avatar billede claes57 Ekspert
14. august 2016 - 20:39 #5
Windows 10 gemmer også din opsætning i skyen og synk'er den ved genindlæsning.
Avatar billede dhphases Praktikant
14. august 2016 - 20:54 #6
Men når macbook'ens disk er blevet fjernet, formateret, ren OSX og ren Windows10 installeret - hvor skulle den så hente enhederne fra?
Avatar billede claes57 Ekspert
15. august 2016 - 04:14 #7
Det ligger i din opsætning, som Windows har på Microsoft servere. Jeg har fx haft win phone med hos faml, og logget på deres net. De data kan jeg også se på min stationære pc, som aldrig har forladt huset.
Microsoft har også styr på hvilke apps du gennem tiden har hentet/prøvet og meget andet.
Avatar billede dhphases Praktikant
15. august 2016 - 09:52 #8
Men Microsoft har aldrig været på macbook'en før. :)
Avatar billede claes57 Ekspert
15. august 2016 - 10:17 #9
Men win har adgang til enhedsoplysninger fra Mac, så den har nok lånt dem den vej så.