Avatar billede Emil Novice
15. august 2016 - 14:32 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Mine emails vises ofte med en "spam?" betegnelse når folk modtage mine mails.

Mine emails vises ofte med en "spam?" betegnelse når folk modtage mine mails. Er der nogle der har råd til hvordan jeg undgår det?
Jeg sender fra outlook men har surftown som domæne.
Det er super frustrerende da der er kunder iblandt som modtagere.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
15. august 2016 - 16:11 #1
Hej, Emil.

  Skal det læses som at din adresse er [abcde@SurfTown.dk]?

  Der er to muligheder: Enten er den server's IP#, din mail afsendes fra, associeret med spamming (ikke så ualmindeligt ved shared platforme), eller dit domain er det.

  Begge dele er umiddelbart udenfor din indflydelse, da det reelt er nemmere/hurtigere at vente på at de spamlister, de er optaget på, sletter dem igen.

  Hvis vi lige får en lille bid mere info, har vi måske mulighed for at give et bud på, hvor problemet opstår?
Avatar billede Emil Novice
15. august 2016 - 16:17 #2
Hmm ok. Nej altså Surftown hoster/ejer mit domæne(jeg betaler til dem).
Jeg har lagt mærke til at når jeg sender til min kollega som læser den i Outlook står "spam?" og at mine mails ender i junkmappen især når jeg sender til Hotmail adresser.
Ved ikke om det hjalp til yderligere opklaring.
/- Emil
Avatar billede CRKrogh Ekspert
15. august 2016 - 16:27 #3
Okay - du kan så tjekke, om dit domain er blacklistet her:
http://mxtoolbox.com/blacklists.aspx

Det kan give dig et indtryk af dit "ry".
Avatar billede screem_brille Novice
15. august 2016 - 18:37 #4
Har du oprettet en SFP record? (og kontroller at din IP ikke er listet I en eller flere spam lister).
Avatar billede kurt54 Ekspert
15. august 2016 - 19:32 #5
Ting der øger risikoen for at blive anset som spam kan være links i mailen - mange modtagere på mailen og at nogle modtagere melder den som spam.