Avatar billede lordnelson Seniormester
16. august 2016 - 10:41 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Macro til åbning af mappe

Hej
kan fint få denne til at virke på et drev på selve pc men ikke netværksdrev
Feks:
Sub OpenFolder()
spath = "c:\"
With Dialogs(wdDialogFileOpen)
.Name = spath
.Show
End With

Virker fint
Sub OpenFolder()
spath = "e:\"
With Dialogs(wdDialogFileOpen)
.Name = spath
.Show
End With

Virker også fint, da E er en harddisk på pc
men
Sub OpenFolder()
spath = "h:\" ' Virker ikke da' h er et neværksdrev
With Dialogs(wdDialogFileOpen)
.Name = spath
.Show
End With

Har prøvet med fulde sti også,
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
16. august 2016 - 11:10 #1
Optag en makro, hvor du åbner en fil på netværksdrevet. Så kan du se det navn, du skal bruge. Stien vil starte med \\. Eksempel:

\\NAVN_NETVÆRKSDREV\
Avatar billede lordnelson Seniormester
16. august 2016 - 11:23 #2
Øhhhhh Læg mærke til det nederste i mit oplæg = "Har prøvet med fulde sti ogå" Hvilket er det samme som du skriver
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
16. august 2016 - 11:47 #3
Jeg så godt din sidste sætning. Du har ikke vist den fulde sti men skrevet "h:\" i den, du har vist, så jeg tolkede det sådan, at du havde brugt "h\" i din sti men blot med en længere sti med mappestruktur.

På hvilken måde virker det ikke - får du en fejl?
Avatar billede lordnelson Seniormester
16. august 2016 - 12:48 #4
Har fundet ud af det, hvis jeg skriver noget volapyk i enden så den tror det er en fil den skal lede efter, kommer den rigtige mappe frem , Også med h eller lign bogstav