Avatar billede xodeus Novice
16. august 2016 - 17:01 Der er 3 kommentarer

Ingen adgang til BIOS

Maskine Acer V5-571G

Hej. Jeg har tidligere haft Windows installeret på min maskine.
Det kørte helt af H til og jeg valgte så at installere linux på computeren.

Jeg tænkte ikke videre over det med UEFI osv og kom igang med installationen af Linux. Det kører nu som det nu skal. Under installationen valgte jeg at den skulle overtage hele harddisken, for jeg mente ikke at skulle have brug for Windows.

Nu er sagen så den at min kones skole kræver Windows, Office osv.

Jeg kan ikke komme ind i BIOS.
Jeg ser Acer logo og teksten nedenunder "F2 for Seup og F12 for Boot Options"
Der kommer ikke andet end et bip når jeg trykker på en af knapperne under opstart. Jeg har også forsøgt at holde en af knapperne inde inden jeg tænder maskinen. Og det hjælper heller ikke hvis jeg også trykker/holder Fn knappen inde samtidig.

Jeg har også forsøgt at kortslutte de trekantede kontakter under RAM blokkene, hvor benene G2101 skulle være CLEAR CMOS og G2201 skulle være UEFI Password clear. Jeg har haft en flad skruetrækker over disse trekantede kontakter, både med og uden batteri i maskinen.

Jeg har også haft forsøgt at udpakke Windows installation på en ny partition på HDD og få den skrevet ind i grub2, men den vil ikke komme længere end en Windows Loader fejl.

Nu er jeg lidt på den. Hvordan får jeg Windows på denne maskine igen?

Ingen recovery, Ingen BIOS adgang.
Avatar billede 220661 Ekspert
16. august 2016 - 18:04 #1
Kan du komme i bios uden harddisk i?
Avatar billede 220661 Ekspert
16. august 2016 - 18:06 #2
Hvis du kan kunne løsningen måske være at "Wipe" disken med tilfældig data inden du forsøger at installere.
Avatar billede Slettet bruger
16. august 2016 - 18:23 #3