Avatar billede bax-win Juniormester
17. august 2016 - 13:46 Der er 6 kommentarer

rettigheder til mødelokale

Hej alle,

Måske er det lige til, men synes ikke jeg kan få det til at virke, så derfor søger jeg jer til råds :)

Vi har i organisationen 3 mødelokaler. Det ene af dem er oprettet senere end de to andre, "møde1". Vi kører Office 13 på klienterne (nogle 16) men exchange bruger vi office365.
Mit spørgsmål er; hvordan gør jeg det således, at alle kan se hvem der har booket i "møde1"? Som det er nu, så kan man se det er booket, men ikke af hvem. -der står bare "optaget".
Ved de to andre kan man se det jeg efterspørger. :)

Håber det var til at forstå, og nogle kan hjælpe mig. :) Jeg synes jeg har sammenlignet dem alle, og umiddelbart kan jeg ikke se nogen forskel.

Mange tak på forhånd
Avatar billede anedi Ekspert
17. august 2016 - 15:06 #1
Tænker, at den der har oprettet det nye mødelokale skal "dele" det med alle. Og sikre, at delingen inkluderer, at der kan ses fulde detaljer og ikke kun tilgængelighed.

Vh
Anedi
Avatar billede bax-win Juniormester
17. august 2016 - 15:46 #2
Hej Anedi,
Tak for dit svar :)
Men vi har en adm-konto. og den har jeg. Men hvor kan jeg ændre de rettigheder? for jeg synes ikke jeg kan se det?

Jeg har også prøvet at logge ind med "møde1", men det kan jeg ikke, da det er en "ressource" altså en lokalepostkasse.
Avatar billede anedi Ekspert
17. august 2016 - 16:00 #3
I mit Outlook 2013 kan man på fanen HJEM/HOME vælge Share Calender eller Calender Permissions - her kan man angive, hvem der skal have rettigheder til at se indhold og hvor detaljeret de oplysninger skal være.
Alternativt kan du fra din egen mail bede om, at få lov at se kalenderen for "Møde1", hvorefter rettighedshaver kan give tilladelse.

Vh
Anedi
Avatar billede bax-win Juniormester
18. august 2016 - 08:39 #4
Jeg kan godt se hvad du mener, men "feltet" er gråt, så jeg kan ikke vælge at tildele rettigheder. Kun for min egen, ikke den "møde1".
Men jeg kan se den er i vores online 365/ecp, men ikke i EMC? Burde det ikke være begge steder?
Avatar billede anedi Ekspert
18. august 2016 - 09:24 #5
Du kan vist kun dele din egen kalender, men det må være muligt at logge ind som møde1 og så dele derfra.
Hvordan er de andre to mødekalendre blevet delt?
Hvad sker hvis du fra din egen konto dobbeltklikker på et møde og beder om, at få adgang til kalenderen?
Avatar billede bax-win Juniormester
18. august 2016 - 10:47 #6
Jeg må være svar skyldig på hvordan de to andre er opsat, da han ikke er her mere, og jeg selv er ny her.
Hvis jeg dobb.klikker på et møde, så kan jeg vælge at "spørge møde1" om jeg må få tilladelser. -vælger jeg "ja", så ser det ud til, at jeg sender "møde1" en mail., om at få tilladelser, men jeg har prøvet at logge ind på "møde1", men det er ikke muligt. -så jeg kan bede om tilladelse, men kan ikke få svar, så at sige. :/