Avatar billede vinduespudseren Praktikant
17. august 2016 - 21:07 Der er 1 kommentar

Hvilke programmer kan man bruge til og se om mails er læst

Jeg driver et firma, hvor vi sender en del mails ud. i øjeblikket bruger jeg gmail work. Er der nogen mulighed for at sætte den op til at man kan se kunde/personer har åbnet ens mail, bare så man er sikker på de har modtaget. Når man snakker med google så siger det at det godt kan lade sig gøre, forstår bare intet af deres engelsk i supporten. På forhånd tak

Mvh
Vinduespudseren
www.as-polering.dk
Avatar billede Slater Ekspert
17. august 2016 - 21:50 #1
Det kan ikke lade sig gøre pålideligt, men det kan gøres nogenlunde på to primære måder:

1. Tilføj en Return-Receipt-To header til mailen, når den sendes. Mange e-mail-klienter giver dermed modtageren mulighed for at sende en automatisk kvittering tilbage om, at de har modtaget og læst mailen. Dette kræver dog både at modtagerens e-mail-klient understøtter dette, og at modtageren vælger at sende den.

2. Tilføj en såkaldt web-beacon til mailen, som regel et usynligt billede, der linker til en sti på din egen server, og medsender information om modtagerens mail. Det kræver noget programmering på din side. Dog kræver det stadig at modtageren tillader visning af eksternt indhold, samt at e-mail-klienten ikke, som f.eks. Gmail gør det, serverer indhold gennem en proxy, der frasorterer unikke identifikatorer.