Avatar billede Bjarni Viborg Novice
17. august 2016 - 22:40 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Sort skærm efter montering af grafikkort.

Hej

Jeg håber, at I kan hjælpe.

Er ny her inde så håber det er det rette sted at spørge :)

Har købt en Acer Aspire XC710 stationær PC som desværre viste sig kun at have HDMI video udgang..

Købte derfor et Radeon HD 5450 grafikkort og monteret det.

Nu er problemet så at den kun viser sort skærm uanset hvilke skærm port jeg prøver :(

Nogle der kan sige mig hvorfor og måske har en løsning på hånden? :)

Link til pc og grafikkort
http://www.elgiganten.dk/product/pc-tablets/stationar-gamer-pc/ACDTB1REQ015/acer-aspire-xc710#tab-specs

https://www.proshop.dk/Grafikkort/Sapphire-Radeon-HD-5450-LP-1GB/2205513?s=+Radeon+HD+5450
Avatar billede poko1 Ekspert
18. august 2016 - 06:17 #1
Hvilket styresystem ? Hvis Win 10. Kan set e ud som du skal have en specifik river!
http://www.driverscape.com/download/ati-radeon-hd-5450
Avatar billede poko1 Ekspert
18. august 2016 - 06:18 #2
Avatar billede CRKrogh Ekspert
18. august 2016 - 08:19 #3
Hvis du har din skærm tilsluttet grafikkortet under opstart, får du så din normale "start-tekst" og opstartsbillede?

Prøv evt. at flytte PCIE-slot.
Avatar billede joe_joe Novice
18. august 2016 - 09:24 #4
Vis ikke der kommer noget bios/startskærmsbillede, er din psu/strømforsygning lige akkurat ikke stor nok til at trække dit nye grafik kort. kører blæsere i computer, vis den starter med acer billede, og ikke vil gå ind i windows, kan du prøve at trykke f8 lige efter acer billedet, og vælge fejlsikret tilstand og installere drivere til dit nye grafik kort. kan du ikke komme i fejlsikret tilstand kan du prøve med en rep med en windows dvd, ellers er en ren installation din sidste mulighed.
Avatar billede Bjarni Viborg Novice
28. august 2016 - 19:07 #5
Tak for hjælpen :)

Det viste sig at være min psu/strømforsygning som akkurat ikke var stor nok til at trække grafikkortet.