Avatar billede bsa Praktikant
18. august 2016 - 08:34 Der er 2 kommentarer

"Et login forsøg blev forhindret"

Hejsa
Jeg har modtaget nedenstående, vedr. min søns Yahoo mail.
Mailen er sendt til min mail, der er angivet som sekundær mail på sønnens konto - Er det spam?

Hej Andreas,

Nogen har forsøgt at logge ind på din Yahoo konto (xxxxx@rocketmail.com) fra en app, der ikke opfylder Yahoos sikkerhedsstandarder. Vi har blokeret dette loginforsøg, som blev foretaget den

ons. 17. aug. 2016 23.35 CEST fra Den Tjekkiske Republik.

Hvis du har forsøgt at logge ind, skal du gøre et af følgende:

Mulighed 1 (anbefales): Brug mail.yahoo.com eller Yahoo Mail appen til Android og iOS for at logge mere sikkert på din konto.

Mulighed 2 (anbefales ikke): Hvis du stadig vil bruge den mindre sikre app til at logge ind på din Yahoo konto:

1.    Klik her: https://login.yahoo.com/account/security#other-apps

2.    Aktivér "Tillad apps, der bruger mindre sikkert login"

3.    Gå tilbage til dit nuværende e-mailprogram, og log ind på din Yahoo konto igen.

Hvis du bruger apps, der ikke lever op til Yahoos anbefalede sikkerhedsstandarder, kan din konto blive mere sårbar eller dårligere beskyttet.

Hvis du ikke har forsøgt at logge ind, skal du klikke her https://edit.yahoo.com/config/change_pw og ændre adgangskoden til din konto.

Få mere at vide på vores hjælpeside på https://help.yahoo.com/kb/sln26418.html.

Med venlig hilsen,
Yahoo
Avatar billede Rune1983 Ekspert
18. august 2016 - 09:14 #1
Hej BSA

Jeg kommer til at tænke på denne artikel jeg læste for ikke lang tid siden. Jeg ville ændre adgangskoden med det samme hvis det var mig.
Artikel d. 2. august.
http://www.computerworld.dk/art/237666/skift-password-nu-stjaalne-login-oplysninger-til-200-millioner-mail-konti-sat-til-salg
Avatar billede rhl2401 Mester
21. august 2016 - 20:05 #2
Du skal ændre din adgangkode med det SAMME! Hvis din søn har brugt nogen "shady" eller ulovlige tjenester eller andet med mailen, kan det være derfor. Jeg har fx brugt min gmail (det er samme princip) med en bot til et spil og deres servere ligger i Dubai, hvilket fik Google til at reagere. Jeg blev også bedt om at ændre koden med det samme ... Hvis det er hackere fra Den Tjekkiske Republik, tror jeg næsten de ville være inde alligevel, hvis de er gode nok.

Mit råd: Skift din adgangkode med det samme!
- Og tal med din søn om, han bruger nogen programmer eller underlige hjemmesider med sin mail. Han behøver ikke få en skideballe for det, men bare så I ved, hvorfor det sker en anden gang :-)