Avatar billede MetteM Juniormester
18. august 2016 - 09:28 Der er 3 kommentarer

ActiveX-objekter

Hej kære eksperter :-)

Har brug for hjælp til et problem som nager mig hver morgen når jeg starter min pc på arbejdet...

Får en meddelelse om at et eller flere ActiveX-objekter ikke kan vises af to mulige årsager:
1) De nuværende sikkerhedsindstillinger forhindrer kørsel af ActiveX-objekter på denne side, eller
2) Du har blokeret en udgiver af objekterne.

Den skriver til sidst at det betyder at siden muligvis ikke vises korrekt.

Hvordan får jeg det væk? Hjææælp :-)
18. august 2016 - 09:57 #1
HEJ,

Jeg villle ønske at jeg kunne give dig en her og  nu hjælp. Det kan jeg ikke.

Fordi Windoze har et sted mellem 0 (næppe sandsynligt!)  og mange ACTIVE-X objecter, så du må være lidt mere specifik i hvilke ACT-X objecter, som driller dig.

Og for at gøre "circuset" komplet kræver de (næsten selvfølgeligt !) forskellige metoder for at behandle dem korrekt. (Det kan blive værre endnu hvis de håndteres forkert  - (du kan sammenlige med et overforkælet barn !)) og da MÅ du genstarte !!!!!!  (suk)...

Kristian
Avatar billede MetteM Juniormester
18. august 2016 - 12:27 #2
Hej Kristian

Tak for svar! Det giver mening selvom jeg ikke aner hvor objektet har sin oprindelse... Den kommer bare hver gang jeg starter min pc, dog kan jeg forestille mig det kan være noget med Office da Outlook automatisk åbner når jeg logger ind!?!

Hilsen Mette
18. august 2016 - 14:00 #3
HEJ METTE,

Lige nu skal jeg væk hele resten af dagen, så dette bliver et henholdende svar

Og en meget overfladisk "undersøgelse", (hvis "man" (hvem det så end er) kan kalde det en underøgelse. !!)

Prøv at sætte strøm på din maskine UDEN at .starte OFFICE). Prøv at se om dine "problemer" da starter. Gør de det, er det et andet sted (let mig mig at sige, hulens svært at diagniosticere ) fejle- n/-ne (hvis flere) er.    Og hvis din system-administrator har sat din  maskine op, således at den automatisk starter OFFICE ja da er HELV(etica ) bare løs i Laksegade.  Det jeg prøver er at isolere en MULIG fejl. Ikke nødvendigvis at rette den. det kommer senere.

At jeg skal gå nu betyder bare, at der (måske) kommer en anden som vil give dig lige så kvalificeret hjælp mens jeg er "borte".

Held og lykke i dein fejlsøgning.

Kr