Avatar billede tdh1309 Juniormester
18. august 2016 - 12:32 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Bosch opvaskemaskine (SMU47350MSK) fejl E21

Hej
Jeg har fået en fem år gammel maskine, og fik den fint sluttet til.
Første vask gik næsten godt (til allersidst) fejler den med E21.
Denne fejl kan ikke slås op i manualen, men jeg gætter på noget pumpe halløj (maskine varmepumpen).

Jeg har sikret at filter mm. ikke er tilstoppet, sat maskinen på skrå for at vand kan løbe ud (jf. indslag her på eksperten).

Har I nogle gode råd/ tips?
Avatar billede CRKrogh Ekspert
18. august 2016 - 14:51 #1
Jeg kan se, at der er flere, der har fået en E24 ved blokering af pumpen i bunden - har du set efter, om der er noget, der har sneget sig den vej ned?
Avatar billede tdh1309 Juniormester
18. august 2016 - 15:09 #2
Hej
Det er jo så en E21 fejl jeg får. Men filter har været taget op og renset, samt at plastik dims til pumpen har været fjernet og også her er der checket for om noget sidder i vejen ;-)
Desværre virker skidtet stadig ikke :-(
Avatar billede claes57 Ekspert
18. august 2016 - 15:24 #3
vand-fejl (fx, at der løber vand ud i bunden) men se også https://www.youtube.com/watch?v=oFIsFXQNXX4
der er masser af 'bosch e21' links i øvrigt.
Avatar billede tdh1309 Juniormester
18. august 2016 - 18:04 #4
Tak for råd, har givet op og købt en ny :-(