Avatar billede bas Forsker
18. august 2016 - 18:19 Der er 10 kommentarer

Windows 10 - slet lokal profil

Hej
Jeg bruger Windows 10 på min PC.
Der er knas med min lokale profil, og jeg ønsker derfor at fjerne/slette den helt
for derefter evt. at oprette en ny lokale profil.
Men hvordan er proceduren for helt at fjerne/slette en lokal profil i Windows 10?
Er det noget med, at det ikke rigtigt kan lade sig gøre?
Jeg er ved at kopiere data fra C:\Brugere over på min NAS.

På forhånd tak.

Venlig hilsen
Martin
Avatar billede CRKrogh Ekspert
18. august 2016 - 21:06 #1
Du opretter bare en ny med et navn du kan kende, logger på med den nye og sletter den gamle - det bør ikke give problemer.
Avatar billede poko1 Ekspert
18. august 2016 - 21:43 #2
Avatar billede bas Forsker
18. august 2016 - 22:48 #3
Problemet var der også før jubilæumsopdateringen.
Jeg har før prøvet at oprette en ny profil, men jeg kunne ikke se, hvor og hvordan jeg kunne slette den gamle oprindelige profil. Jeg vil gerne prøve igen, men så skal jeg bruge noget mere hjælp.

Tak.
Avatar billede poko1 Ekspert
19. august 2016 - 07:53 #4
Du kunne jo gen installere dit Styresystem med det indbyggede værktøj i Win 10!
Nulstil Denne PC.
https://billedeupload.dk/?v=u5Fwt.jpg
Avatar billede hjolsen Ekspert
19. august 2016 - 09:15 #5
#4 : Bortset fra at en nulstilling også fjerner alle installerede programmer :-)
Avatar billede poko1 Ekspert
19. august 2016 - 10:39 #6
Nu er der jo flere muligheder i dette værktøj Du kan vælge at gemme dine filer eller slette Dem. Jeg har brugt og ja der var et par programmer der ikke kørte men kunne repareres.
Så er der også en anden mulighed.
https://www.microsoft.com/da-dk/software-download/windows10startfresh
Avatar billede bas Forsker
19. august 2016 - 19:09 #7
Hej
Tak for kommentarer. Ja, jeg tror også det ender med en nulstilling.
Men derved får jeg også gemt mine nuværende filer og mapper?
Jeg har ikke ret mange programmer, så det går nok.
Avatar billede Slettet bruger
23. august 2016 - 21:18 #8
For at slette lokale konti går du bare ind i indstillinger - Konti - Familie og andre personer -> så markerer du bare det gamle profil og sletter den.
Husk, at det kun virker efter du har genstartet og ikke logged på maskinen med din gamle konto
jeg kan dog selv også godt lide at starte frisk, når der opstår problemer...
Avatar billede bas Forsker
23. august 2016 - 22:20 #9
Ja, jeg tænker også bare, at jeg må kunne bruge Windows 10's indbyggede funktioner til hhv. backup og nulstilling af Windows?
Avatar billede CRKrogh Ekspert
24. august 2016 - 09:07 #10
Hvis du kun har et meget begrænset antal programmer installeret og let kan kopiere dine data ud, er der heller ingen ben i at ominstallere Win10.
Boot fra USB eller DVD, installer uden licensnøgle og lad den selv aktivere, når den kan komme online, så er du kørende på ½ times tid.