Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
18. august 2016 - 20:45 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Er der nogen, som har erfaring med Lubuntu ?

Jeg er blevet anbefalet Lubuntu ...

Fordi jeg skal installere Linux, af en slags, på en bærbar PC

Med 1 GB ram.

Er der nogen her, som har erfaring med Lubuntu ?

Hvor finder jeg den ? - På Nettet, altså

Venlig Hilsen Jørn
Avatar billede arne_v Ekspert
18. august 2016 - 20:49 #1
Avatar billede arne_v Ekspert
18. august 2016 - 20:50 #2
Ingen personlig erfaring.
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
18. august 2016 - 23:42 #3
T*A*K arne_v
Avatar billede Slater Ekspert
19. august 2016 - 08:45 #4
Var det bare det? Jeg klager ikke, jeg undrer mig bare. Det er bogstaveligt talt det første resultat på Google, når man søger på Lubuntu.
Avatar billede 220661 Ekspert
19. august 2016 - 16:21 #5
Ja det er lidt mystisk synes jeg også. Det må da være vigtigere at få noget at vide om erfaringer med systemet end linket. Så den blev vel lukket lidt vel hurtigt :-)

Jeg har afprøvet Lubunto for et par år siden, og den er en light udgave af Linux Mint med et fåtal af installerede programmer. Så på en ram svag på vil den være at foretrække.
Man kan dog med softwareupdater hente de programmer der er gratis for systemet
Avatar billede arne_v Ekspert
19. august 2016 - 16:37 #6
Den store forskel er vel brugen af LXDE.

Som giver:

System Requirements

We have done many tests and we've found out that Lubuntu can be installed on a Pentium II or Celeron system with 128 MB of RAM, but such a system would not perform well enough for daily use.

With 256MB - 384MB of RAM, the performance will be better and the system will be more usable.

With 512MB of RAM, you don't need to worry much.

The default "Desktop" installer requires 384-800 MB of RAM (depending on selected options.) If you have problems, please use the alternative installer.

Sammenlignet med Ubuntu:

Ubuntu Desktop 11.04 and up uses Unity as the default GUI while the previous releases used GNOME Panel by default. In order to run Unity the system needs a more capable graphics adapter ? see more here or below:

* 1000 ?Hz processor (about Intel Celeron or better)

* 1024 MiB RAM (system memory)

* 3D Acceleration Capable Videocard with at least 256 MB

From experience, we all know that it is recommended to have 2048 MiB RAM to properly run a day to day Ubuntu.

A good start should be with minimum 1024 and recommended 2048 MiB RAM.
Avatar billede arne_v Ekspert
19. august 2016 - 16:56 #7
Men det er naturligvis det rene vand ved siden af mere ekstreme distroer saasom DSL.

:-)
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
19. august 2016 - 19:33 #8
T*A*K & T*A*K & T*A*K