Avatar billede Ed2611 Praktikant
19. august 2016 - 20:04 Der er 4 kommentarer

vil gerne slette Ubuntu16.04 fra harddiken

På min Windows7 Home Premium , som jeg til daglig bruger, har en bekendt af os installeret Ubuntu 16.04 i går, som skulle installeres ved siden af mit oprindelige styresystem W indows 7 Home Premium med Servicepak 1.Nu viser det sig,at hver gang jeg tænder for computeren,kommer Ubuntu frem på skærmen og jeg kan ikke få fat mere i Windows 7 Home Premium med alle mine installationer. Og på Ubuntu kan jeg ikke finde en link, hvor jeg kan fjerne Ubuntu fra min computer. Jeg vil gerne af med Ubuntu og have miin Windows 7 tilbage. Kan I hjælpe mig med et godt råd, hvordan jeg skal bære mig ad ?
Jeg håber at få et hurtigt svar fra jer.
Med venlig hilsen
Ed2611
Avatar billede arne_v Ekspert
19. august 2016 - 20:14 #1
Hvis Ubuntu ikke er blevet installeret ved siden af men oven i p.g.a. en fejl, saa har du et stort problem.

Hvis det er blevet installeret ved siden af, så må det være et spørgsmål om at få bootet op på Windows.

Faar du nogle valg muligheder under opstart?
Avatar billede arne_v Ekspert
19. august 2016 - 20:45 #2
Hvis du kan faa windows startet op kan erstatte boot manager og slette Linux partition.
Avatar billede Andershoegh Seniormester
19. august 2016 - 21:25 #3
Brug evt Super Grub Disk til at klare boot og slet Ubuntu fra Windows, når den kun starter op der

Ubuntu bruger Grub 2

http://www.supergrubdisk.org/super-grub2-disk/
Avatar billede kurt54 Ekspert
20. august 2016 - 17:36 #4
Umiddelbart prøv at se om du har andre portioner på harddisken - undgå helst at bruge harddisken herunder at starte på den - start evt på den livedisk der måske er installeret på og hvis der er installeret oveni - som er en af valgmulighederne, har Arne ret som han plejer - store problemer. Håber du har ordentlig backup - selv med det ligger der arbejde og venter. Eller er det at førsøge sig med recovery software afviklet fra andet end den pågældende disk/partion. Gparted eller megen anden software er god til at se partioner med.