Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
19. august 2016 - 20:55 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

Hvor mange forskellige titler er der ?

Hvor mange forskellige titler er der, egentlig ?

Synes det er sjovt fundet på ... Med de titler.

Den højeste ...

Er det "Olympisk Ekspert Mester" ?

Venlig Hilsen Jørn *
Avatar billede arne_v Ekspert
19. august 2016 - 20:59 #1
Flyt muse-markoeren op paa din egen titel, saa kan du se alle titler.
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
19. august 2016 - 21:50 #2
TAK arne_v .... Det var da smart !
Avatar billede 220661 Ekspert
20. august 2016 - 11:17 #3
Ja det er en sjov måde at gøre det på.
Jeg synes dog ikke den er helt retvisende.
Den burde været målrettet mere på den viden/og løsninger der gives videre til spørgerne.
Måden det er opbygget på er en sammenblanding af viden, og hvor aktiv man er på eksperten.
"Aktiv" er her så antal indlæg man skriver i tråde og hvor mange spørgsmål man opretter og deltager i.
Og denne sammenblanding vil jo ikke vise i hvilken kategori man er dygtig i. Det burde efter min mening have været lavet anderledes.
Likes for indlæg i trådene og løsninger burde kun være et mål for denne "titel" Aktivitet kunne registreres på en anden måde.
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
20. august 2016 - 12:22 #4
Enig - 220661 - "Likes" burde ikke give ekstra status !

Men gør de da det ???? - Lyder mærkeligt.

Og det er IKKE derfor jeg evt. giver "Likes" !!!!

Jeg går slet ikke op i de titler !

Og jeg hjælper næsten ikke.

Men jeg spørger meget.
(Men kun relevante spørgsmål)

Og tak til alle, der vil hjælpe !!!!!
Avatar billede 220661 Ekspert
20. august 2016 - 12:32 #5
#4 Jo det vil jeg mene at likes  skal gøre hvis de bruges rigtigt.
Jeg giver kun likes til de hjælpere der kommer med indlæg der hjælper spørgeren i den rette retning.
Jeg liker ikke bare for "sjov" :-)

Nej jeg ved godt du ikke hjælper på eksperten og spørger meget. Og derfor så er det vel også misvisende at du som titel er "Seniormester" ikke?
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
20. august 2016 - 12:37 #6
Jo ! Og jeg er L*I*G*E*G*L*A*D med de titler. Kald mig bare "Ikke-ekspert" eller Jørn.

Hvorfor han man så lavet om på de regler ?

Hvad var der i vejen med points ?

Som man kunne fordele lidt, hvis man fik hjælp fra flere.
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
20. august 2016 - 12:38 #7
Jeg Liker heller ikke "for sjov"
Avatar billede 220661 Ekspert
20. august 2016 - 12:43 #8
En forenkling og fornyelse er mit bud, for at komme i gang med den Nye Eksperten.

I dag lukker du jo som du ved ved at acceptere et indlæg som løsning. Og her kan man bare vælge at trykke på flere indlæg som løsning, hvis indlæg har været relevante i løsningen af problemet.
Avatar billede arne_v Ekspert
20. august 2016 - 14:53 #9
CW har valgt at give credit for at være aktiv på sitet.

Den pæne version: de vil gerne opbygge et community.
Den lidt mere kyniske version: de vil gerne have nogle reklame visninger som giver indtægter.

Jeg synes så at de skulle have valgt to vurderinger af folk - en vurdering af faglig viden og en vurdering af aktivitets niveau. Folk kunne så være "stamgæst" og "mester".

Hvis de absolut skulle nøjes med en enkelt vurdering så synes jeg kun at aktivitet burde tælle for de 3 laveste niveauer.

Men CW har altså valgt det anderledes.

De har lovet/truet med kategorispecifikke badges. Og hvis de laver dem udelukkende baseret på godkendte svar (evt. plus likes), så vil det måske hjælpe lidt på misvisningsproblemer.

PS: husk også at på det gamle eksperten.dk fik man 5 point om dagen, således at folk kunne have mange point bare ved at have været oprettet i mange år. Det var heller ikke perfekt.
Avatar billede arne_v Ekspert
20. august 2016 - 14:58 #10
Med hensyn til likes så synes jeg at det er rigtigt fodt at de tæller med i vurderingen. Det er det som giver nuanceringen til godkendt svar.

Vedkommende som har stillet de rigtige spørgsmål til opretter som har ledt til løsningen kan via likes få credit for noget som har bidraget til processen uden dog at kunne kaldes for et svar på problemet.

En løsning som har krævet en masse arbejde (hundredevis af linier kode) kan via et pænt antal likes få mere credit end en simpel løsning (su mangler et semikolon i linie 7).

Et pænt antal likes af en ikke valgt løsning kan både kompensere den pågældende svarer og indikere overfor fremtidige læsere at den løsning måske i virkeligheden var bedre end den opretter valgte.
Avatar billede 220661 Ekspert
20. august 2016 - 15:21 #11
Helt enig i indlæg #9 og #10 :-)
Likes fra andre eksperter på området er jo en anerkendelse på det arbejde man udfører, og er jo en dejlig positiv ting.
Desværre så fortælles der ikke hvem der giver dette "like", og det er synd da den kunne være retningsvisende for, at flere eksperter på samme felt mener det samme. Her er man stadig nødt til at skrive at men er enig med en anden hjælper, hvis man vil offentliggøre sin mening direkte.
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
20. august 2016 - 17:02 #12
"Stamgæst" ... Ja, det har jeg da ikke noget imod at hedde !!!!

Men jeg vil gerne sige, at jeg er yderst tilfreds med al den gode hjælp.

Gennem laaaaang tid

Venlig Hilsen Stamgæsten Jørn *
Avatar billede lars_computerworld Seniormester
22. august 2016 - 12:45 #13
God tråd.

Den overordnede plan var netop af forsimple og forenkle. Rigtigt mange af Ekspertens brugere er ikke så aktive. En af de ting vi identificerede var, at point-systemet var kompliceret et forklare og forstå. Derfor ryddede vi ret grundigt op.

Vi har en skummel plan om at lave badges som viser hvor folk har deltaget og fået god feedback. Så deltager du meget på Windows-delen, så bliver du Windows-ekspert. Det tænker vi er mere værdifuldt end en overordnet score.

Badges kan også forsvinde igen, så folk der er eksperter i 3.11 ikke er kongen af 10 :-)

Som altid er der knappe ressourcer, så hvornår det kommer er usikkert. Men der ligger en fin plan og fine ikoner parat.

"Desværre så fortælles der ikke hvem der giver dette "like", og det er synd da den kunne være retningsvisende for, at flere eksperter på samme felt mener det samme."

Det overvejede vi, som på facebook, men vi følte samtidig at på et forum som dette hvor folk er stort set anonyme, så har det ikke samme effekt som på Facebook hvor de fleste kender deres FB-venner.
Avatar billede arne_v Ekspert
22. august 2016 - 14:31 #14
Med hensyn til ikke-anonymitet af likes, saa tror jeg at pointen var at likes fra de (maaske faa) brugere som er kendte i den paagaeldende kategori kunne fungere som kvalitets stempel.

Paa den anden side saa kunne der gaa "karma" ikke ikke-anonnyme likes, saa jeg er ikke ubetinget positiiv overfor ideen.

Alternativvt kunne man lade likes bidrag til niveau afhaenge af niveau hos dem der har liket. Men det vil maaske blive lidt tricky at holde styr paa.
Avatar billede arne_v Ekspert
22. august 2016 - 14:31 #15
Men faa de badges paa banen snart. Please.
Avatar billede 220661 Ekspert
14. november 2016 - 18:21 #16
#15 Ja det være fint hvis de badges snart dukker op :-)
26. december 2016 - 22:07 #17
En betragtning fra en ny bruger:

Det er altid sjovt at se, hvor stor bevågenhed der er omkring ranking systemer i forskellige fora. Tendensen er ofte -som jeg oplever det - at dem der administrerer sitet på et eller andet tidspunkt vælger at prøve på at forenkle konceptet. Fx ved at simplificere tildeling af titler, frasortere abstrakt profilindhold mv. Resultatet er ofte, at interessen for emnet stiger igen og folk begynder at stille spørgsmålstegn ved de nu manglende funktioner og den anderledes ranking policy. Dette kan hurtigt ende med, at konceptet skal redefineres og tilbage på tegnebrættet igen :-)
Min pointe er, at det vist ikke rigtig er muligt at finde en universal løsning. En sådan funktion skal tilpasses det enkelte site, dets kultur og brugere. Og er det ikke også det, der skaber særpræg og karakter :-)

Jeg har igennem årene været engageret aktivt på forskellige forums, hvor jeg også har haft status af ekspert bruger. Var på edbpriser igennem mange år, overclocking mm. Status og titel kan man tit optjene ved ganske enkelt at være aktiv, så det kan tit skabe et misvisende billede af den enkelte brugers faktisk ekspertise. Nogle steder tildeler man også særligt kyndige nogle særlige titler, så det her fremgår hvor brugeren har sine forcer.
I forhold til #eksperten tænker jeg, at de tidligere i tråden nævnte badges ville tjene som et udmærket supplement til gældende ranks. Netop også for at kunne skelne lidt mellem den aktive, trofaste "hyggebruger" og den der besidder en masiv viden om forskellige relevante emner.
Jeg kunne måske godt savne muligheden for at udfylde lidt profiltekst. Kort om en selv og fx hvilke relevante kernekompetencer man har. Det ville måske også være medvirkende til, at gøre det en smule mere "varmt og hyggeligt", hvis man kunne få sat bare et par linjer på et brugernavn.
I øvrigt ville en "rediger indlæg" -gerne med expiration timer - funktion være herligt. I hvert fald for folk som ut. der nogle gange har tendens til at skrive så hurtigt, at der sniger sig forskellige fejl ind :-) mit evindelige paradoks er, at jeg skriver som jeg tænker - derfor gider jeg aldrig at læse korrektur. Jeg poster i det øjeblik jeg rammer return for sidste gang- done! Omvendt hader jeg stave-slå-forståelses fejl når det står for min egen regning, så egentlig er det lidt fjollet, men der tjener en sådan funktion en glimrende berettigelse :-)

Så fik jeg også lige "præsenteret mig selv" :-) jeg har hovedsageligt fokus på at yde hjælp og support hvor jeg kan, så mine kommentarer er overvejende responses. Jeg kan kort fortælle, at jeg af profession er IT-executive og har en baggrund som infrastructure architect og er certificeret i netværks og online sikkerhed. Jeg er tech nørd, hifi entusiast, bil- og båd elsker og har en kæmpe kærlighed til musik. Jeg er far til 2 i starten af 30´erne og er generelt altid positivt indstillet og åben for at snakke med nye mennesker.

Så kom jeg uden om den manglende mulighed for at tilpasse sin profil! ;-)

Jeg ser frem til at være en del af jeres hyggelige forum.

Bedste hilsner,
MP, CPG.
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
26. december 2016 - 23:28 #18
Tak MP, CPG !
26. december 2016 - 23:44 #19
@Mighty Procrastinator, Certified procrastinators group :-)

https://pix.sfly.com/-4cqfp
Avatar billede 220661 Ekspert
27. december 2016 - 10:34 #20
Velkommen til :-)