Avatar billede Steen Seniormester
20. august 2016 - 13:26 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Mangler " forward port"

Har fået lagt Waoo fibernet ind i huset, og har derfor anskaffet en ny router, som jeg er i gang med at konfigurere. En ASUS RT-AC3200

I min gamle TDC router, har jeg altid selv indtastet IP, port på mine kamera, så jeg er sikker på at IP og port altid er den sammen, men i min nye router, er der begrænsning på antal ( max 24 )  jeg kan indtaste, og har derfor brug for en anden løsning.

Når du sætter anlæg op, hvordan sikre du dig at kamera og router altid kan finde  hinanden, og ikke skifter ip og port ?

Hvordan kan jeg i denne router " låse " IP og port, så de aldrig ændre sig

Jeg har 8 IP-kamera ialt, og hver kamera skal defineres med:
Fast IP x8
unik HTTP-port x8
unik TCP-Port/media-port x8
fælles Onvif port
fælles port 554
Avatar billede Slettet bruger
20. august 2016 - 13:49 #1
fat IP

find din router her http://portforward.com/
Avatar billede Steen Seniormester
20. august 2016 - 14:21 #2
Ved ikke hvad du mener med linket.
Avatar billede Slettet bruger
20. august 2016 - 14:25 #3
om du kan fine porte
Avatar billede CRKrogh Ekspert
20. august 2016 - 22:05 #4
Hej.

  Først: Din Waoo-router skulle gerne køre som bridge og blot give dig din faste internet-IP# på indersiden.

  Hvis du sætter din Asus-router op til at hente sin WAN-IP# via DHCP vil den del fungere.

  Nu har jeg ikke rodet med ONVIF og forstår ikke helt din plan med fælles port 554 - du kan kun forwarde en port til en device på indersiden (IP#).

  Så skal kameraerne være tilgængelige på ydersiden, forwarder du blot hvert kamera til en unik port, så kan du tilgå dem udefra på [WAN-IP#:Port#].
Avatar billede Steen Seniormester
23. august 2016 - 00:20 #5
Tak til CRKrogh