Avatar billede RasmusTheR Seniormester
20. august 2016 - 22:01 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Hvor ligger mine mails i Windows 10?

Jeg er lige skiftet over til Windows 10, og vil gerne flytte alle mine gamle mails over (*.eml filer), men kan ikke finde mappen de skal ligge i, inde i Windows 10.
Jeg har både sat mail appen op samt outlook 2013, men jeg kan ikke finde hvor de gemmer deres *.eml filer..

Nogle ideer??
Avatar billede poko1 Ekspert
20. august 2016 - 22:40 #1
Bruger dit navn APP Data Microsoft Outlook
Men hvis du skal importere så skal det være fra en anden position
Eks .  Samme sted i Windows old
Hvis det er Live Mail.
Eks. her viser jeg min mappe Uønsket post
C:\Users\ Dit Navn \AppData\Local\Microsoft\Windows Live Mail\Live (poko1)\Uønsket post
Avatar billede RasmusTheR Seniormester
20. august 2016 - 22:47 #2
Outlook mappen er desværre tom.

Jeg har helt styr på de gamle mails, dem tog jeg en back up af inden jeg installerede win 10
Avatar billede poko1 Ekspert
20. august 2016 - 22:57 #3
Hvis du har Classic Shell s skriv Eml i smørefedtet Tryk på se flere resultater! her kan du højreklikke på en fil og vælge vis placering
https://billedeupload.dk/images/VTe7n.jpg
Avatar billede poko1 Ekspert
20. august 2016 - 22:58 #4
smørefedtet "Søgefeltet"
Avatar billede RasmusTheR Seniormester
20. august 2016 - 23:22 #5
hmm.. jeg får ikke nogle "nye", de eneste som kommer frem er min back up.. og jeg har hentet nye mails ind efter skiftet... som jeg både kan se inde in app'en og i Outlook... bliver de mon gemt i et andet format i Windows 10??
Avatar billede poko1 Ekspert
20. august 2016 - 23:27 #6
Outlook er normalt Pst filer
kan også søges som før
Avatar billede RasmusTheR Seniormester
20. august 2016 - 23:48 #7
Okay.. Så eml filer er kun til windows live mail.. så må jeg jo bare installer den :-)
Avatar billede jegrav Praktikant
25. august 2016 - 14:10 #8
Om dine mails automatisk bliver gemt på computeren afhænger af, hvilken mail-protokol din mail-udbyder bruger.
Hvis det er POP3, flyttes mails til fra serveren til computeren. De kan så efterfølgende kun ses på den computer, der har hentet dem.
Ved IMAP bliver mails liggende på serveren, indtil du sletter dem. Der bliver altså ikke automatisk gemt en kopi på computeren. Det kræver således en internetforbindelse at se dem.
Gmail og Outlook.com bruger (som de fleste større udbydere) IMAP.
Hvis du (inde i mail-programmet) tager en kopi af en mail, bliver kopien gemt, hgvor du anviser, som en eml-fil, og så er kopien ude af postsystemet men vil normalt blive åbnet af dit mail-program, hvis du dobbeltklikker på den.
En Pst-filer i Office Outlook bliver kun brugt til midlertidige kopier af mails for det tilfælde, at der ingen internetforbindelse er. Endvidere gemmes indstillinger o.l. Så der vil ikke forsvinde mails, selv om man sletter en Pst-fil. Den vil blot blive gendannet, næste gang Outlook startes.
Avatar billede poko1 Ekspert
25. august 2016 - 17:46 #9
#( Jeg vil meget gerne have opskriften på hvordan jeg genskaber mine Pst Filer når jeg har slettet dem???? når jeg har slettet n Pst fil og genstarter Computeren er de der ikke mere og TDC / Yousee Har dem heller ikke på deres servere mere!
Når jeg derimod laver en Kopi af min Outlook mappe  og gemmer  udenfor mit C: Drev er jeg dog i stand til at Importere Dem!!!