21. august 2016 - 10:11 Der er 1 kommentar og
3 løsninger

Partition

Jeg kan ikke forstå min nye stationære, har den disk opdeling den har.
Der er et C drev med windows 10 på  110 gb.  og  et D drev på 901 gb.
Kan ikke forstå den opdeling, for det plejer da at være drevet med styre systemet der er størst, eller tager jeg fejl  ??
Avatar billede Slettet bruger
21. august 2016 - 10:15 #1
Ja 110GB er rigeligt til styresystemet. Når du installerer større programmer lægger du dem bare på "D". Du kan forøvrigt dele "D" op så du får 1 ellr 2 partitioner mere, hvis du synes det er mere praktisk.
Avatar billede 220661 Ekspert
21. august 2016 - 10:20 #2
Jeg er helt enig i #1.

Har selv på min pc 3 partitioner.
Et til system (c drev).
Et til programmer, og et til private filer (dokumenter) og backup af computeren.

Du skal/bør undersøge hvor dine private filer gemmes.

Hvis de gemmes på C, skal de flyttes over på D drevet så de ikke med tid sander c drevet til. Et overfyldt c drev vil gøre at computeren bliver langsom.
Avatar billede kurt54 Ekspert
21. august 2016 - 16:21 #3
Ja flyt dokumenter,musik,videoer,billeder og måske overførsler over på D-drevet så er dine data der stadig selvom du formaterer C-drevet og geninstallerer. Gør det ved at flytte bibliotekerne. Fordelen ved et forholdvis lille C-drev er også at imagebackup af C er hurtig og kan ligge på D.
Avatar billede 220661 Ekspert
21. august 2016 - 16:45 #4
Lige præsis kurt54 :-)