Avatar billede Lars-t-Vegas Praktikant
21. august 2016 - 11:11 Der er 5 kommentarer

Kan ikke oprette installationsfil

Kære brevkasse,
Forsøger forgæves at installere Office 2008 på min MacMook. OS X 10.7.5
Får beskeden:
Installationsprogram kan ikke oprette filen:
"/var/folders/07/552tk0144g**********0000gp//install.452DmVaU5"
Har oplevet tilvarende besked ved forsøg på installation af andre programmer.
What to do?
Avatar billede Kim G Juniormester
21. august 2016 - 18:57 #1
Det var ellers nogle gamle sager du har der ;-)

Prøv at kør Reparer rettigheder i Diskværktøj på disken/partitionen, det burde hjælpe. Diskværktøj finder du i Programmer->Hjælpeprogrammer
Avatar billede Lars-t-Vegas Praktikant
21. august 2016 - 20:15 #2
Tak!
Er prøvet, men dog uden resultat.
Avatar billede Kim G Juniormester
21. august 2016 - 21:05 #3
hmm, Jeg kan i øvrigt ikke lide at der står
gp//install.452DmVaU5
med to //, men det er nok bare en skidt microsoftprogrammering.

Du skal nok finde mappen /var/folders/07/552tk0144g**********0000gp/ og der finder du måske en fil, der hedder install.452DmVaU5 som du kan slette.

Det nemmeste er at åbne mappen i Finder ved i Finder at trykke cmd-shift-g eller finde  "gå til mappe..." i Finders Gå-menu. og så der skrive stien  /var/folders/07/552tk0144g**********0000gp/ Det er muligt at du skal godkende noget for at komme til den, ellers kan du åbne for Terminal-programmet og skrive
sudo open /var/folders/07/552tk0144g**********0000gp/. og skrive din kode når den spørger om det.

Hvis filen ikke skulle være der, kan det være noget cache, der skal ryddes op i, og til 10.7.5 er det nemmeste at bruge Yasu fra http://yasuformac.com/download/ bemærk at du skal have den, der passer til 10.7 (2.9.2b). Det er et fantastisk lille program til ældre generationer af OSX.
Avatar billede Lars-t-Vegas Praktikant
24. august 2016 - 12:41 #4
Tusind tak, Kim!
Dog endnu ingen løsning på skidtet.
Kan ikke finde det der ligner den omtalte mappe/fil.
(skrev i øvrigt forkert. Meldingen var at "installationsprogrammet ikke kan oprette mappen" med det lange navn og altså ikke "filen", som jeg skrev.
Har endvidere hentet Yasu men den vil ikke acceptere mit password til maskinen, som ellers er ganske simpelt og virker i alle andre henseender. Dælme træls! :-)
Avatar billede Andershoegh Seniormester
27. august 2016 - 09:49 #5
Får du ikke et svar på Eksperten, du evt. prøve  her.

http://www.macnyt.dk/forum/?onepasswdfill=C73E058D4CEA4768B3FFD144F2D13120

har selv fået meget hjælp til min Mac der